Kansi: J. S. Meresmaa. Nidottu.

Omalakiseen fantasiamaailmaan sijoittuva pienoisromaanitrilogia yhdistelee niin dekkaria, seikkailua kuin BDSM-henkistä erotiikkaa.

Keskilinna. Kaupunki, jonka kuningas hallitsee alusmaita hovijuonten puristuksessa. Kaupunki, jossa ritarin ovela mieli on hänen paras aseensa – ja toisinaan hänen tuhonsa.

Nuori ja tunnollinen Konno Nasovalainen on valmistumaisillaan aseenkantajain killasta ja kypsä astumaan ritari Jehrem Kovdasin palvelukseen. Kun Jehrem yllättäen kieltäytyykin valitsemasta Konnoa, romahtaa nuoren aseenkantajalupauksen tulevaisuus. Sitten käy ilmi, ettei Jehremin edellisen aseenkantajan kuolema ehkä ollutkaan onnettomuus, ja että Konno saattaa olla vaarassa. Mutta tuleeko uhka läheltä vai kaukaa?

Keskilinnan ritarit koostuu kolmesta pienoisromaanista: Aseenkantajan kunnia, Ritarin ansio ja Kuninkaan tahto. Pienoisromaanit on julkaistu aiemmin e-kirjoina. Painettu versio sisältää epilogin, joka on entuudestaan julkaisematon.

Arvona kirjalle

Arvosanoja: 10
Tietoja päivitetty 14.09.2016

Kirja-arvioita

6/10 _kirjakeiju_ (04.01.2021)

Juonitteluja, intohimoa ja ritareita. Kertomus sisälsi odottamaani enemmän käänteitä, kun joka toinen henkilöistä paljastui petolliseksi. Olin ymmärtänyt, että kirjan teemat olisivat enemmänkin K18-materiaalia, kun todellisuudessa ... Lue lisää

2/10 Minni (20.10.2019)

Kerronta on onnahtelevaa. Aikamuodot vaihtelevat miten sattuu, ja samoja sanavalintoja toistellaan peräkkäisissä lauseissa. Ainakaan proosan takia tätä ei siis kannata lukea, tosin pääsihän Fifty Shades -sarjakin suureen suosioon kerronnan puutteista huolimatta.

Lue lisää