Maan alaiset

Maan alaiset

Sanna Isto
Julkaistu: toukokuu 4, 2016 (WSOY)
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: kotimainen

Kuvittanut Sami Saramäki. Sidottu.

Arvid Lydecken -palkintoehdokas 2016.

Huikea seikkailu maanalaisten salaisuuksien parissa

Kuten vanha linnoituskin, Viaporin alkuperäiset asukkaat olivat läsnä kaikkialla. Mutta siinä, missä toinen oli nähtävyys, ei toista näkynyt laisinkaan.

Voiko painajainen muuttua todeksi? Suomenlinnassa asuva Metuli-niminen tyttö herää vuoteestaan kummalliseksi otukseksi muuttuneena eikä hänen oma perheensäkään tunnista häntä. Vähä vähältä Metulille alkaa selvitä minkälaisten vaihtokauppojen uhriksi hän on joutunut ja keitä ovat saaren maanalaiset asukkaat. Eikö edes paras ystävä tunne oikeaa Metulia oudon kuoren alta?

Koskettavassa ja jännittävässä seikkailussa Metuli joutuu silmäkkäin linnakesaaren monivaiheisen menneisyyden – ja sitä kautta itsensä kanssa. Kirja herättää kiehtovan kysymyksen siitä, keitä me pohjimmiltaan olemme.

Sami Saramäen mustavalkoinen kuvitus on osuva sukellus Suomenlinnan miljööseen, niin maan päälle kuin allekin.

muokattu 24.01.2017

Mimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)Thorin vasara (Magnus Chase, #2)Reckless: Kiveen kadonnut (Reckless, #1)Haadeksen talo (Olympoksen sankarit, #4)Tomupoika (Loukkupoika, #2)
Uusin jäsen: Marko Määttänen