Kesän miekka (Magnus Chase, #1)

Kesän miekka

Rick Riordan
Julkaistu: huhtikuu 25, 2016 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Sword of Summer
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: skandinaavinen mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Viikinkijumalan pojan on tehtävä kohtalokas valinta.

Uuden koukuttavan seikkailusarjan avaus Percy Jacksonin tekijältä!

Äitinsä kuoltua 16-vuotias Magnus Chase on asunut yksin Bostonin kaduilla ja pysynyt hengissä vain älynsä ansiosta. Eräänä päivänä hän tapaa enonsa, joka paljastaa uskomattoman salaisuuden: Magnus on viikinkijumalan poika.

Nyt muinaisen Asgårdin jumalat valmistautuvat sotaan. Estääkseen ennustetun maailman lopun taistelun Magnuksen on etsittävä ase, joka on ollut kadoksissa tuhansia vuosia. Magnus joutuu kuitenkin kohtalokkaan valinnan eteen. Joskus ainoa tapa aloittaa uusi elämä on kuolla...

(muokattu 25.04.2016)

Mimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)Thorin vasara (Magnus Chase, #2)Yhdeksän maailman sankaritKuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)Fimbul-talvi (Matka Asgårdiin, #1)

Wieha avatar
Kesän miekka oli kyllä erinomainen kirja. Todella hauska ja vauhdikas, kuten Riordanin kirjat yleensäkin. Myös uusi mytologia oli erittäin mielenkiintoista. Muutenkin kirja tuntui hyvin raikkaalta ja uudelta, vaikka Riordanin nyt jo perinteiseksi muodostunut kaava on havaittavissa. Ottaen huomioon kuinka keskinkertaisia ja laahaavia Punainen pyramidi ja Eksynyt sankari tähän verrattuna olivat, voisi sanoa että Riordanin uudesta trilogiasta on mitä luultavimmin tulossa mahtava!
Fade avatar
3.5
Siitä on paljon aikaa (pari vuotta) kun viimeksi luin Riordanin kirjallisuutta, mutta minun onneksi hän on edelleen yhtä hyvä kirjoittamaan kuin silloinkin. Tarina etenee omalla painollaan ja kuvailua mahtuu mukaan vaikka kuinka paljon, mutta silti ei liikaa. Kirjaa lukiessa sai nauraa ja itkeä. Lukemista oli vain pakko jatkaa, sillä epätieto seuraavan sivun tapahtumista oli kauheaa. Minun on kuitenkin pakko myöntää, että olin myös hieman pettynyt tähän kirjaan. Se oli vain ... (lisää)
Lrz avatar
4.5

Erittäin mukavaa luettavaa. Pidin kirjasta, koska koko ajan oli seikkailua eikä oikeastaan ollenkaan tylsiä kohtia. Kivana lisänä vielä oppii skandinaavisista jumalista.

PercyJacksonfani avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Glaurung avatar
3.5
Pidin paljon, tosin saman tapainen kuin aikaisemmat kirjat. Mahtavaa, kun kappaleiden hupaisat nimet olivat taas mukana. Henkilöhahmot olivat mielenkiintoisia ja sai nauraa riittävästi. Suosittelen jos on ikinä edes vähän pitänyt Riordanin aikaisimmista kirjoista.
Helmeilevä susi avatar
4.5