Satu-sedän kauheimmat sadut

Satu-sedän kauheimmat sadut

Petteri Hakkarainen
Julkaistu: syyskuu 2015 (Reuna)
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: kokoelma, romantiikka
Avainsanat: erotiikka, huumori, kotimainen, sadut

Piirrokset: Heidi Huovinen. Nidottu.

Maukkaan pikkutuhma uutuus

Eroottinen, suorastaan rietas pieni kirja sisältää seitsemän satuklassikkoa K-18 versioina. Mukana toikkaroivat Lumikki ja kääpiöt, kolme pientä porsasta, Punahilkka, Tuhkimo, Ruusunen ja prinssiksi muuttuva sammakko. Pahuus ja ilkeys eivät ole tarinoista välttämättä poistuneet, mutta ne ovat kummasti kiertyneet serpentiiniksi. Kirja on myös kujeileva vapautus lastensatujen epäjohdonmukaisista opetuksista – teemalla pelastakaa aikuiset.

Petteri Hakkaraisen kielellinen ilotulitus ammentaa alkuperäisteksteistä uusin sanoin, uusin aattein, vanhaa viekkaasti toistaen. Nyt annetaan mielikuvituksen lentää paikoitellen hävyttömästi, punaa poskille nostattaen. Tekstejä tukevat kuvataiteilija Heidi Huovisen huikeat piirrokset, jotka jättävät arvailuille juuri riittävästi varaa. Kurkista sisään jos uskallat – täysi-ikäisenä päätät itse!

muokattu 01.11.2015

Asterix ja gootit (Asterix, #3)Asterixin harharetket (Asterix, #26)Asterix Hispaniassa (Asterix, #14)Asterix ja Piktit (Asterix, #35)Asterix ja rahapata (Asterix, #13)
Pisania, Wanda, Jukuke, Skie
Uusin jäsen: Meeri Saukkonen