Salaisuuksia haudan takaa (Harper Connelly, #4)

Salaisuuksia haudan takaa

Charlaine Harris
Julkaistu: huhtikuu 6, 2016 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Grave Secret
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Sari Kumpulainen. Kansi: Eevaliina Rusanen. Sidottu.

Salamaniskun saanut yksityisetsivä Harper Connelly ja hänen apurinsa Tolliver joutuvat Teksasin-matkallaan kohtaamaan karmeita muistoja lapsuudesta. Tolliverin vankilasta vapautunut isä yrittää paikata välejään perheeseensä. Tolliver ei halua olla miehen kanssa missään tekemisissä – mutta hänellä ei ole valinnanvaraa. Harper joutuu perhesalaisuuksien syövereihin saadessaan viimein selville, mitä tapahtui hänen kadonneelle siskolleen.

(muokattu 06.04.2016)

Jumalten verta suonissammeMuistinmenetys (Death Note, #5)Mies joka oli Torstaina (Suomen dekkariseuran julkaisusarja, #6)Paljastettu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #4)Murhamystiikkaa: Okkulttisia etsivätarinoita (Aavetaajuus-kirjat, #1)

lolde avatar
3.5
Harper Connelly -sarjan viimeinen osa ilahduttaa jälleen jännittävillä juonenkäänteillä ja mukaansatempaavalla tarinalla. Harper saa tietää kammottavia totuuksia perheestään ja vihdoinkin hän saa päätöksen myös siskonsa Cameronin katoamiselle. Siskon katoaminen on ollut niin paljon kirjoissa esillä että olisin halunnut vähän jotain erilaista ja täysin odottamatonta sen saralla, nyt lopputulos ei tullut niin kauheana yllätyksenä, vaan myös tämä kyseinen vaihtoehto välähti mielessäni useaankin otteeseen.
wispie avatar
3.5
Melko hyvä päätös melko hyvälle sarjalle, mutta ei mitään liian täydellistä. Ensinnäkin olen äärimmäisen pettynyt, että noinkin mahtavan kyvyn käyttäminen jäi nyt tähän. Toiseksi olen pettynyt muutamiin tilanteisiin, jossa Harper ei tajunnut itsestäänselvää vaaraa. Voisin antaa tämän anteeksi, koska tyyppiin on kuitenkin iskenyt salama, mutta... Loppuratkaisu on yllättävä, mutta ei täysin tyydyttävä. Kaikesta huolimatta kannatti lukea koko sarja, positiivisen puolelle jäätiin :)
Emelie avatar

Sarjan ainakin tällä erää lopettava teos, joka oli selvästi edellista osaa parempi luomus. Pidin juonesta, koska se oli tarpeeksi monisyinen ja eteni useammalla taholla. Harper saa vihdoinkin selvitettyä häntä pitkään vaivanneen ongelman, joka minusta päättää sarjan hyvin, vaikkakin lopussa jätettiin vielä mahdollisuus jatkaa tätä sarjaa. Minusta ei kyllä tarvitsisi, tämä sarja on hyvä tällaisenaan. Harper oli parempi hahmo tässä kuin edellisessa osassa ja onneksi nyt ... (lisää)

Q_Black avatar
Ilmeisestikin viimeinen sarjan teos, ainakaan uusia kirjoja ei ole vuosien varrella tullut ja tässä osassa Harper saa viimein vastauksia häntä askarruttaneisiin kysymyksiin. Edellinen kirja oli minusta vauhdikas ja täynnä vaarallisia tilanteita, mutta tämä osa polkee ehkä taas vähän liian ponnettomasti eteenpäin ja tuntuu ettei itse asiaan päästä kuin vasta kirjan loppusivuilla. En kyllä paljon ole lueskellut mitään rikosromaaneja tai muita sen tyylisiä teoksia joten ehkä ... (lisää)
Uusin jäsen: Jukka Tahvanainen