Kuura (Kuura-trilogia, #1)

Kuura

Elina Pitkäkangas
Julkaistu: huhtikuu 20, 2016 (Myllylahti)
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, kotimainen

Kansi: Karin Niemi. Sidottu, kansipaperi.

Urbaania fantasiaa ja romantiikkaa sekoittava Kuura ammentaa tiivistunnelmaisen tarinansa klassisista ihmissusimyyteistä. Nykypäivän Suomeen sijoittuvassa kertomuksessa pedon ja ihmisen kahtiajako on pelkkä veteen piirretty viiva.

Lukiolaiset ystävykset Inka ja Aaron elävät suojattua elämää Turun kupeessa sijaitsevassa, muurin ympäröimässä Kuurankeron pikkukaupungissa, jossa ihmissusiin törmää enää vain uutisissa tai historiankirjoissa. Tasainen arki saa kuitenkin säröjä, kun Inkan pikkuveli joutuu vakavaan onnettomuuteen. Pelko rakkaan menettämisestä pakottaa Inkan etsimään apua muurin varjoisalta puolelta, kylmästä susien yöstä. Teko repii auki salaisuuden, jonka seuraamuksilta edes Aaron ei voi välttyä – etenkään sen jälkeen, kun mukaan vedetään suloinen, pedontuoksuinen Matleena.

Onko parempi varjella suurempaa hyvää vai rikkoa asetettuja rajoja rakkaimpiensa vuoksi?

"Olin tehnyt anteeksiantamattoman rikoksen. Olin nyt virallisesti vastuussa, mikäli Kuurankerossa ikinä tapahtuisi ihmissusien aiheuttamia surmia. Olin pelastanut ihmishengen."

(muokattu 31.10.2018)

Uusikuu (Houkutus, #2)Epäilys (Houkutus, #3)Kajo (Kuura-trilogia, #2)Aamunkoi (Houkutus, #4)Ruska (Kuura-trilogia, #3)

Karin Niemi avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
HourglassEyes avatar
1.0
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Salde avatar

Jahas, mitäs tästä nyt sanoisi... Kirjan juoni oli mielenkiintoinen ja yllättävä, tykkäsin tavasta kertoa tarinaa kahden päähenkilön näkökulmasta. Aaronin kerronta miellytti minua, hänen playboytekniikansa olivat hauskoja. Mutta Inka, voiei. Miten ärsyttävää olikaan hänen teiniangstinen itsekkyytensä ja sosiopaattiset luonteenpiirteensä.

Janski_hah avatar
2.5
Siis kirjanhan oisi voinut olettaa olevan ihan hyvä, tuon takakannen perusteella. Mutta tästä kirjasta en kyllä osannut sanoa oliko se hyvä vai ei... Inkan ajatusmaailma oli kyllä aika rasittava. Loppuratkaisuksi olisin toivonut jotain muuta. Mutta silti kirja oli ihan ok. Vaikea sanoa... Ei kai se huono ollut muttei ihan lempparikaan.
HourglassEyes
Uusin jäsen: Anton Niinikoski