Saga: Toinen kirja (Saga, #2)

Saga: Toinen kirja

Brian K. Vaughan, Fiona Staples
Julkaistu: elokuu 2015 (Like)
Alkuperäinen nimi: Saga: Volume Two
Tyylit: scifiavaruusooppera, sarjakuva

Kokoelman alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Antti Koivumäki. Sidottu.

Hugo-palkintoehdokas 2014.

2000-luvun kovin sarjakuvahitti saa jatkoa

Toisiinsa rakastuneiden vihollissotureiden pakomatka jatkuu halki äärettömän avaruuden. Yhdessä pienen vauvansa ja yllätysvieraiksi saapuneiden appivanhempien kanssa Alana ja Marko väistelevät kuolettavia tappajia, vähäpukeisia jättiläisiä sekä muita mielikuvituksellisia vaaroja.

Brian K. Vaughan (s. 1976) on palkittu amerikkalainen kirjailija ja käsikirjoittaja, joka tunnetaan kautta maailman TV-sarjoista Lost ja Under the Dome. Hänen sarjakuvatöihinsä lukeutuvat Ex Machina, Y the Last Man ja Saga.

Fiona Staples on piirtänyt sarjakuvia vuodesta 2005 alkaen. Hänen digitaalista sivellinjälkeään on nähty muun muassa sarjoissa Authority sekä Jonah Hex. Fiona on palkittu töistään muun muassa Joe Shuster ja Harvey -palkinnoilla.

(muokattu 24.03.2016)

Saga: Neljäs kirja (Saga, #4)Saga: Kolmas kirja (Saga, #3)Saga: Viides kirja (Saga, #5)Saga (Saga, #1)Saga: Seitsemäs kirja (Saga, #7)

Emelie avatar

Sarjan toinen osa oli paljon vauhdikkaampi kuin edeltäjänsä, sillä nyt hahmojen esittelyihin ei mennyt aikaa. Tarina eteni paikoitellen aika vauhdikkaastikin, joskus ehkä jopa liian; minä olisin halunnut jäädä fiilistelemään joitain kohtia pidemmäksikin aikaa. Piirrosjälki oli edelleen moitteetonta, pidin tässä osassa erityisesti hahmojen ilmeistä. Tarinallisesti tässä oli muutamia tosi hienoja twistejä, jotka todella yllättivät. Ja huumori tulee näissä minulle aina ... (lisää)

Uusin jäsen: juujoo