Horrorstör

Horrorstör

Grady Hendrix
Julkaistu: marraskuu 10, 2015 (Lector)
Alkuperäinen nimi: Horrorstör
Tyylit: kauhu
Avainsanat: huumori

Horrorstör: Kauhuromaani. Alkuteos ilmestynyt 2014. Kuvitus: Michael Rogalski. Suomentanut Anna Kalpio. Nidottu.

Jotain outoa on meneillään Orskin huonekalumyymälässä Ohion Clevelandissä. Valvontakameroissa ei näy mitään epätavallista, mutta joka aamu tavaratalosta löytyy rikottuja Kjërring-kirjahyllyjä, hajonneita Glans-juomalaseja ja tuhottuja Liripip-vaatekaappeja. Kauppa ei käy, ja tavaratalonjohtajat ovat epätoivoisia.

Ratkaistakseen arvoituksen kolme työntekijää ilmoittautuu vapaaehtoisiksi tekemään 9-tuntisen yövuoron. Aamun pikkutunneilla he partioivat tavaratalossa, tutkivat outoja sattumuksia ja kokevat lopulta karmaisevia yllätyksiä.

Horrorstör on klassinen kummitustarina nykyaikaisissa puitteissa. Tarina on suunniteltu niin, että se säilyttää hohtonsa ja ulkoasu kestää pitkäaikaistakin käyttöä. Kirjalla on itsessään miellyttävät mittasuhteet ja pehmeät kannet, joissa on sisään taittuvat liepeet. Tämä tyylikäs paketti tarjoaa juuri sellaiset kauhunväristykset, joita olet kaivannutkin.

TERVETULOA ORSKIIN!

Horrorstör on kauhua ja huumoria hyödyntävä kaunokirjallinen teos. Mikään huonekaluliike tai valmistaja ei ole sponsoroinut, tilannut tai muuten tukenut romaanin syntyä. Tarinassa kuvatut paikat ja henkilöt ovat kuvitteellisia. Kaikki romaanissa kuvaillut kauppatavarat ja huonekalut ovat kirjailijan nyrjähtäneen mielikuvituksen tuotetta.

Grady Hendrix on kirjoittanut Varietyyn, Slateen, New York Postiin, Playboyhin, Village Voiceen ja Strange Horizonsiin sekä The Mad Scientists Guide to World Domination -antologiaan. Hän toimi vuosia parapsykologisen tutkimuslaitoksen puhelinvaihteessa ja työskentelee nykyisin Manhattanin Orskissa. Fox tuottaa Grady Hendrixin Horrorstör-kirjan pohjalta tragikomedian.

muokattu 20.11.2016

On Suurten Muinaisten aika (R-pokkarit, #8)Maailman viimeiset tyypit: Zombiparaati (Maailman viimeiset tyypit, #2)Maailman viimeiset tyypit: Painajaiskuningas (Maailman viimeiset tyypit, #3)Maailman viimeiset tyypit: Kosminen kauhu (Maailman viimeiset tyypit, #4)Hyvin marinoitua lihaa: eli Sumuisan leirin salatut kauhut

Emelie avatar
Kirjoittanut
2.0

Pidin tämän teoksen pohjaideasta. Tässä oli Ikean kaltainen huonekalutavaratalo, jossa tapahtuu kummia, ja itse kirja on kuvitettu kuin se olisi katalogi. Onnistunut kuvitus kyllä, olen monesti jo melkein nakannut teoksen roskiin luullen sitä Ikean katalogiksi. Mitään muuta hyvää tässä ei sitten ollutkaan, paitsi ehkä se, että kirjan luki nopeasti. Tarina tuntui ihan kiinnostavalta, jossei nyt kuitenkaan mukaansa vetävältä aina puoleen väliin asti. Mutta heti kun päästiin ... (lisää)

_kirjakeiju_ avatar
Kirjoittanut

Klassinen kummitustarina, josta olisin varmasti pitänyt paljon, jos lukisin mielelläni kauhua. Olen aika nössö, joten loppu alkoi olla minulle jo vähän liikaa. Juoni oli kuitenkin hyvin rakennettu ja jännittävä tunnelma pysyi yllä koko tarinan ajan.

Jussi, Nokka10
Uusin jäsen: Eru