Adeno

Adeno

Maija Haavisto
Julkaistu: syyskuu 7, 2016 (Osuuskumma)

Tyylit: scifidystopia
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Stephen Caissie. Nidottu.

”Minä luulin, että kaikkea tässä maailmassa voi hallita, mutta yhtäkkiä joku onkin alkanut viskoa noppia mihin sattuu.”

Carcassonne, Tamsk, Powball ja Centipede. Aava tietää kaiken peleistä. Hän on omistanut niille elämänsä ja koko talonsa alakerran, vaikka pelaaminen on mennyt muodista jo vuosikymmeniä sitten. Strategioiden ja huijauskoodien tunteminen ei kuitenkaan auta, jos huomaa olevansa mukana pelissä, jossa panoksena on oma ja ystävien terveys.

Adeno vie lukijan 2050-luvun Helsinkiin ja sieltä kauas pohjoiseen hyytävän kylmyyden keskelle, aikaan, jolloin kaikki ovat terveitä ja pitkäikäisiä… ainakin niin kauan kuin noudattavat sääntöjä.

Muokannut Thialfi (08.07.2017)

MetsänpoikaHiekkaTalviTeemestarin kirjaNälkäpeli (Nälkäpeli-trilogia, #1)

lukuvalo avatar

Kirjasta oli pakko pitää, vaikka siinä moni asia tuntui hankalan vieraalta. Maailma on muuttunut, niin Helsinki asuinpaikkana kuin ihmisten elämisen raamitkin. Saamenmaa on itsenäistynyt ja matkan Suomen halki pohjoiseen on hengenvaarallinen. Ja kuten kijran esittelytekstissäkin sanotaan, sairauksia ei enää ole. Tässä todellisuudessa elävä päähenkilö vaan tulee huomaamaan, ettei kaikki ole ihan niin kuin ihmiset luulevat. Terveysteema oli piristävä tässä nykyisessä ... (lue lisää)

Carolin, Fievre, PercyJacksonfani
Uusin jäsen: Johannes Pulkkinen