Linnunsitoja (Linnunsitoja, #1)

Linnunsitoja

Helena Waris
Julkaistu: heinäkuu 4, 2017 (Otava)

Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Sami Saramäki. Sidottu.

Nerokkaasti punottu mysteeri maailmasta, jota kaikkitietävät Koneet hallitsevat ja jossa vapaus on hauraiden linnunsiipien varassa.

"Näihin lintuihin sidotuissa viesteissä me olemme Koneitten saavuttamattomissa. Se tekee meistäkin vapaita."

Helikopteri vie Zemin keskelle merta, majakkasaarelle, jonne Valtion, Kuilujen ja Koneiden valvovat silmät eivät yllä. Saari on vastarintaliikkeen tukikohta, eikä kenenkään ole pakko kertoa, miksi on siellä tai mistä on tullut.

Majakan huipulla on kyyhkyslakka. Kyyhkyt kuljettavat viestejä meren yli, ne ovat ainoa viestintäkeino, jota Kone ei hallinnoi. Vain lintujen avulla vastarintaliike pysyy elossa.

Muokannut Jussi (10.03.2018)

NeljäIhon alaisetNälkäpeli 1–3Yhä sininen taivas (Paljaan taivaan alla, #3)Pandemonium: Rakkaus on kapinaa (Delirium-trilogia, #2)

Lahna avatar

Nopealukuinen kirja, joka ei jaarittele turhia. On virkistävää lukea vaihteeksi lyhyempiäkin teoksia, mutta mielestäni juoni etenee välillä ehkä hieman liiankin nopeasti - olisi ollut kiva lukea enemmän kirjan maailmasta ja elämästä majakkasaarella, mutta ehkä jatko-osassa saadaan sitten tietää maailmasta ja Koneista lisää. Ihanaa myös lukea vaihteeksi kotimaista scifiä! Odotan innolla jatko-osaa.

Rinja, Echramath
Uusin jäsen: Uniela