Pelin säännöt (Endgame–trilogia, #3)

Pelin säännöt

James Frey, Nils Johnson-Shelton
Julkaistu: lokakuu 17, 2016 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Rules of the Game
Tyylit: scifi, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Ulla Selkälä. Sidottu, kansipaperi.

Loppupelin hyytävä finaali!

Vahvimmat ovat jäljellä.
Viimeinen avain on vielä löytämättä.
Maailman kohtalo on näiden pelaajien käsissä.

Endgame-trilogian polttopisteessä on kaksitoista ikivanhaa sukua. Yksi nuori pelaaja joka suvusta harjoittelee vuorollaan tuhoisaa Loppupeliä varten, jota ei ollut vielä koskaan vielä koettu – ennen koollekutsua. Kun Loppupeli alkoi, pelaajat lähtivät matkaan etsimään kolmea muinaista avainta, joiden avulla sekä heidän oma sukunsa että koko maailma voivat pelastua. Kaksi avainta on nyt löytynyt, ja vielä mukana olevien pelaajien on löydettävä viimeinen avain – ennen kuin Loppupeli tuhoaa kaiken lopullisesti.

muokattu 26.12.2016

SupernaturalistiTaivaan avain (Endgame–trilogia, #2)Kävelevät koneet (Kävelevät koneet, #1)Ristiretki farkuissaAtlantiksen aarreaitta (Seikkailukirjasto, #2)

HeirOfMist avatar
4.5

Sama kun sarjan aikaisempiin osiin eli nälkäpeli faneille suosittelen

HourglassEyes avatar
Kirjoittanut

Sarjan päätösosa on paitsi lyhyin myös sen heikoin kirja. Olin antamassa kirjalle kaksi tähteä, mutta lopun juonikuviot nostivat lopulta arviotani yhdellä.

Vaikka Pelin säännöt on melkein puolta pienempi edeltäjiään on sisältö heikkoa ja osa tekstistä tuntuu tässäkin turhalta tilan täytöltä. Viimeiset pelaajat sinkoilevat ympäri maapalloa kaikkien yrittäessä löytää viimeisen avaimen, toiset pelatakseen loppuun, toiset lopettaakseen pelin lopullisesti.

Lopun tapahtumat kuitenkin yllättävät joidenkin pelaajien kohdalla sen verran ettei tapahtumat ole täysin ennalta-arvattavissa.

jp avatar
4.5