Liitto (Unien kirjat, #3)

Liitto

Kerstin Gier
Julkaistu: kesäkuu 3, 2016 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Silber: Das dritte Buch der Träume
Käännetty englanniksi: Just Dreaming

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Heli Naski. Sidottu.

Unien kirjat -sarjan jännittävä ja romanttinen päätösosa Liitto jatkaa kuusitoistavuotiaan Livin seikkailuja unimaailmassa. Livin unet ovat käymässä yhä vaarallisemmiksi, ja poikaystävä Henrin kanssakin olisi selviteltävää. Kaiken lisäksi Livin äiti on menossa uusiin naimisiin, mikä aiheuttaa kaikenlaista päänvaivaa. Livillä on kädet täynnä töitä, kun hän yrittää pysyä hengissä niin todellisessa kuin unimaailmassa.

Muokannut Dyn (26.07.2016)

Hevonen joka hukkasi silmälasinsaKevätaamun lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #3)Brighidin matkaLaukku täynnä maagisia olentoja: Koe Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvan taikaSyvyyden kutsu (Jääkansan tarina, #3)

Janski_hah avatar
Tykkäsin tästä kirjasta, ja kuten aina tämän sarjan kirjat, olisin voinut lukea paljon enemmänkin. Todella harmillista, että tämä sarja loppui näin pian. Kiitoksista ymmärsin, että ilmeisesti lisää tuotantoa on tulossa, mutta eri sarjaa. Todellakin pidän Gierin tavasta kirjoittaa. Pidin myöskin salaseura Secrecystä! Aivan mahtavaa oli välillä pysähtyä miettimään kuka sen takana on :)
NinjaKoala avatar
3.5
Sain viimeinkin luettua Liiton loppuun. Alku oli kankea, joten päätin jättää tämän kirjan hetkeksi aikaa tauolle ja lukea jotakin ihan muuta. Sen tauon jälkeen oli mukava palata takaisin tähän maailmaan. Pidin Liitosta ja Unien kirjat -trilogiasta aika paljon. Tunnelma oli paikoin hyvinkin ihana, mutta tapahtumat eivät muuten olleet erityisen mieleenpainuvia. Hahmot jäivät mielestäni vähän etäisiksi, enkä kiintynyt heihin juuri ollenkaan. Haluaisin lukea tämän trilogian jossakin vaiheessa putkeen. Ehkä saisin silloin tästä enemmän irti. Ja on pakko mainita, että todella siistit kannet!
Mystinen tyttö avatar
Liitto jatkoi hienosti unien kirjat sarjaa. Kuten aina ennenkin Gierin teos oli helppolukuinen, salaperäinen ja täytetty huumorilla. Jotenkin toivoin, että Liitto ei olisi ollut vielä viimeinen osa tätä sarjaa, mutta toisaalta odotan jo todella innostuneesti Gier tulevaa sarjaa? Kirjassa tapahtui paljon suuria paljastuksia ja suurin osa niistä oli ennalta-arvaamattomia. Tykästyin tässä kirjassa erityisesti Graysoniin ja Miaan, heidät jotenkin nostettiin enemmän esille. Joka tapauksessa suosittelen tätä sarjaa ehdottomasti!
Poison Girl avatar

Kävi niin, että loppua kohden tämä(kin) trilogia vähän lässähti. Kun ottaa huomioon, että ekan kirjan lopussa oltiin vähällä katkaista Livin kaula, seuraavat kaksi kirjaa tuntuivat tosi vaisuilta. Muutenkin ekassa kirjassa tunnelma oli paljon jännittävämpi kuin kahdessa muussa.

Olisin halunnut selkeän vastauksen unimaailman olemassaoloon. Miksi se on olemassa ja mikseivät kaikki ihmiset harhaile ... (lue lisää)

Q_Black avatar
3.5
Niin on taas yksi tarina saatu päätökseen. Tämäkin trilogia oli kirjailijalle tuttuun tapaan helppolukuinen ja mukavaa ajavietettä menemättä liian syvällisyyksiin, eli juuri sopivaa luettavaa omalle kesälomalle. Tykkään kyllä omalla tavallani päähenkilöstä ja siitä miten kirjailija kuvailee häntä. Tosielämässä saattaisin itsekin pitää Livistä ja hänen siskostaan. Ehkä tässä kirjassa oli kuitenkin huomattavissa vähän sellaista paikallaan junnaamista ja ehkä ... (lue lisää)
Paikalla 5 jäsentä ja 54 vierailijaa:
Nylkky, punnort, Desdenova, Eija, Iivari