Sumu - Steinar Bragi5.16

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Tuomas Kauko. Sidottu.

Psykologista kauhua Islannin takamailta

Neljä nuorta aikuista on lomalla Islannin erämailla, kun heidän jeeppinsä törmää syvässä sumussa mökin seinään keskellä ei mitään. Auto hajoaa ja mökin salaperäiset vanhukset tarjoavat matkalaisille yöpaikan. Puhelimet eivät löydä kenttää, seurueen koira katoaa ja selittämättömät tapahtumat alkavat horjuttaa matkalaisten mieltä.

Kirjan arvostelut:

"Islannin oma Twin Peaks." – Corren

”Bragi on äärimmäisen lahjakas kirjoittaja. Odotan samaan aikaan innolla ja kauhulla painajaisia, joita hän tulevaisuudessa tarjoilee kollektiiviselle psyykellemme.” – SvD

”Steinar Bragi on fantastisen syvällinen, omaperäinen ja kiehtova kirjailija, jolla on yli-inhimillinen ote tekemisiinsä. (…) Valtavan tyylikäs, originelli ja erittäin syvällinen romaani.” – Fréttablaðið

”Mielestäni tämä kirja on nerokas… todella hyvin suunniteltu ja toteutettu teos.” – Kiljan, TV

”Steinar Bragin kirja on yksi mielenkiintoisimmista ja epätavallisimmista islantilaisista lukukokemuksista, jonka tiedän.” – DV

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: lokakuu 10, 2016
Muokattu: lokakuu 10, 2016

Kirja-arvioita

5/10 |
marraskuu 08, 2016
Sumu lupailee hyvää psykologista kauhua, itse kuitenkin vähän petyin teokseen, jota kohtaan oli suuret odotukset. Teos jäi mielestäni vähän vaisuksi kauhun osalta, kirjassa oli kyllä muutamia jännittäviä kohtauksia ja todellista ...