Vihreä maailma

Vihreä maailma

Lucilla Lin
Julkaistu: heinäkuu 5, 2017 (Kuoriaiskirjat)

Tyylit: scifiyhteiskunnallinen scifi
Avainsanat: kotimainen

Nidottu.

Kaikki nuo vihreät, kauniit maailmat, joissa ihmiset todella elivät harmoniassa luonnon kanssa. Vaati rohkeutta tuhota paratiisi.

Ihmiset ovat valloittaneet avaruuden ja eläneet tuhat vuotta rauhassa niin toistensa kuin luonnonkin kanssa Keskusmaailman ja Valvojien hallitsemina. Kerran sotaisa ihmiskunta tuntuu taantuneen lauhkeaksi ja kyvyttömäksi puolustamaan itseään edes luonnonvoimilta, kunnes nuori Valvoja tekee kammottavan löydön: maailmankaikkeudessa on yhä ihmisiä, jotka tappavat, syövät lihaa – ja ovat valmiita mullistamaan koko maailmanjärjestyksen. Ihmiskunnan on aika kasvaa aikuisiksi.

Vihreä maailma on Lucilla Linin esikoisromaani, vauhdikasta vallankumousscifiä ja viiltävä kuvaus siitä, miten ideologiat aina syövät lapsensa ja utopia muuttuu dystopian kautta anarkiaksi.

Muokannut Jussi (06.07.2017)

AlistuminenKuuntelen heinäsirkkoja: Merkintöjä demokratiastaAuringon ydinTerveiset KutturastaTuhannen viillon kuolema (Rikkaiden unelmat, #1)

lukuvalo avatar

Lucilla Lin: Vihreä maailma oli kirja, joka herätti ajatuksia. Aluksi olin välillä jopa vähän "hukassa" kirjan kanssa, mutta se ei päästänyt otteestaan. Kirjan teemat eivät nimittäin olleet ihan helpoimmasta päästä. Kirjassa ihmiset ovat asuttaneet jo pitemmän aikaa avaruuttta ja eläneet nopeasti ajateltuna eräänlaisessa unelmassa. Ei ole sotia tai ylipäätään väkivaltaa. Väkivallattomuus ulottuu myös suhteeseen eläimiin, kukaan ei syö lihaa. Keskusmaailma toimittaa ... (lue lisää)

Uusin jäsen: Henri Syrjälä