Joonaanmäen valaat

A. W. Yrjänä
fantasia, seikkailu
Joonaanmäen valaat - A. W. Yrjänä7.08

Joonaanmäen valaat: Seikkailukertomus. Graafinen suunnittelu: Mika Wist. Sidottu.

VALAAT TULEVAT!

Joonaanmäki on tuulen kynsimä saari jossakin päin Suomenlahtea, ihan vähän tunnetun maailman tuolla puolen. Siellä, erään hiekkaisen lahdelman hujakoilla, asuvat Inkeri ja Johannes sekä monenkirjava joukko mitä eriskummallisimpia ihmisiä.

Saarella ystävyys on lujaa, eläimet kaunopuheisia, koneet salaperäisiä, kirjat ikivanhoja, siideri kuivaa, kirsikkahillo makeaa ja elämä kaikkinensa miellyttävän verkkaista.

Mutta sitten elokuun jo taittuessa syksyyn maa järkähtää ja eteen aukeaa niin syvä arvoitusten sokkelo, että sen selvittämiseksi Joonaanmäen väki saa seilata maailman ääriin ja vieläkin kauemmas.

Joonaanmäen valaat on runollisen vanhanaikainen seikkailukertomus, jossa ihmiselon arki ja ihmetys kohtaavat saumattomasti. A. W. Yrjänän maailma on kuin Tove Janssonin, Jules Vernen ja Hugo Prattin yhteistuumin keittelemä. Se on syvästi inhimillinen, hivenen outo, melkoisen leikkisä ja paikka paikoin myös aavistuksen pelottava.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Muokattu: syyskuu 04, 2018

Kirja-arvioita

7/10 |
helmikuu 09, 2018
Joonaanmäen valaat on juuri sitä mitä luvataan. Eli ihana vanhanajan seikkailukertomus. Vanha aika tuo minulle tässä tapauksessa mieleen Jules Vernen. Väistämättä tulee lapsena luetut Vernet mieleen. Kuvitusta myöten. Mitään uuttahan ...