Sotilaat (Talon-saaga, #3)

Sotilaat

Julie Kagawa
Julkaistu: maaliskuu 28, 2017 (HarperCollins Nordic)
Alkuperäinen nimi: Soldier
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Eeva Parviainen. Sidottu, kansipaperi.

LOHIKÄÄRMEET OVAT PALANNEET...

Silmukka Emberin, Cobaltin ja Garretin ympärillä kiristyy. Talon, lohikäärmeiden kattojärjestö, ei siedä rintamastaan livenneitä karkureita ja on antanut kapinallisille kaksi vaihtoehtoa: antautua tai kuolla. Katseilta piilossa se on kehittämässä aivan uudenlaista tappokonetta, jonka tuhovoimasta kenelläkään ei ole vielä varmaa käsitystä. Samaan aikaan Pyhän Yrjänän Veljeskunta, jolle ainoa hyvä lohikäärme on kuollut lohikäärme, on lisännyt iskujaan vihollisiaan vastaan – välittämättä siitä, onko kohteena Talon vai sitä vastaan taistelevat kapinalliset. Ja kun kammottava salaliitto iskujen takana paljastuu, ei kukaan ole enää turvassa.

Ember jatkaa sisäistä Jaakobin painiaan tunteidensa kanssa. Hänessä on kaksi minää, jotka rakastavat tahoillaan: Tulisielu, hänen lohikäärmepuolensa, rakastaa Cobaltia, kapinallisverkoston nuorta johtajaa, ja ihminen hänessä puolestaan Garretia, Pyhän Yrjänän Veljeskunnan kouluttamaa ammattisotilasta. Valinta on tehtävä, vaikka se särkeekin hänen sydämensä.

”…vielä sietämättömästi jännittävämpi ja riipaisevampi osa uskomattomaan sarjaan. Rakastin ja nautin kirjasta täysin siemauksin!” – Goodreads

”Olen aina rakastanut Julie Kagawan kirjoja ja Sotilaat täytti kaikki odotukseni.” – Goodreads

(muokattu 03.04.2017)

Selviytyjät (Intertwined, #2)Kesytön (Susiraja, #1)Lumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)Jäljitetty (Susiraja, #3)Uusikuu (Houkutus, #2)

rudi92 avatar

Sotilaat jatkaa vaikuttavaa Talon-saagaa mallikkaasti. Juoni ja hahmot ovat pysyneet mahtavina ja mielestäni Emberin ja Garretin, sekä Emberin ja Rileyn väliset suhdekoukerot ovat parasta antia kirjassa. Totta kai jännittävät tapahtumat olivat myös loistavia ja taitavasti kirjoitettuja, mutta mielestäni Kagawa on taitavammillaan kirjoittaessaan vaikeista tunneasioista.

Talon-saaga on ehdottomasti yksi parhaimpia kirjasarjoja ja odotan innokkaasti neljännen osan lukemista.

Nella avatar

Jälleen kerran uskomaton osa tähän sarjaan. Nautin jälleen tästäkin kirjasta erittäin paljon ja tämä vastasi ehdottomasti odotuksiani. Olisin ehkä kaivannut hieman enemmän sisältöä Emberin näkökulmasta, mutta ei sen puutetta oikeastaan huomannut kirjaa lukiessa. Tässäkin kirjassa on kertojina edelleen Ember, Garret, Riley ja Dante sekä uutena Sebastian, joka kertoo Garretin menneisyydestä. Itse pidin tätä kivana lisänä, sillä hahmojen taustasta on mielestäni aina ... (lisää)

Keskiyön kyyhkynen avatar
3.5

Nostin Sotilaat käteeni jo pariin otteeseen, mutta alku ei temmannut mukaansa, joten sain sen luettua vasta nyt. Matelevan alun jälkeen kirja imi itseensä ja miellytti lukukokemuksena. Ember palloili kahden tulen välissä eikä osannut valita. (Riley oli ilmiselvä oikea vaihtoehto, joten toimintaa Ember!) Jos tilenne jatkuisi samana, sarja kiertää ympyrää. Danten ja Emberin sisaruus taas toi mieleen Trichin ja Calebin suhteen Veronica Rothin Kapinallisessa. Loppu taas... Niin no ... (lisää)

Freyja, Maija Lempinen, FreakyMike
Uusin jäsen: Jere Jokinen