Tiimalasi: Elämä alkaa kuoleman jälkeen (Everlife, #1)

Tiimalasi: Elämä alkaa kuoleman jälkeen

Gena Showalter
Julkaistu: huhtikuu 26, 2017 (HarperCollins Nordic)
Alkuperäinen nimi: Firstlife

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Hanna Arvonen. Sidottu, kansipaperi.

Kuolema on vain uuden ajan alku...

Sanotaan, että tarinoita kertovat eteenpäin ne, jotka jäävät henkiin. Minä tiedän, ettei se aina pidä paikkaansa.
Minun nimeni on Tenley Lockwood, ja pian minä olen kuollut. Tämä on minun tarinani.

Tenley ”Ten” Lockwood on melko tavallinen 17-vuotias amerikkalaistyttö. Hän on viehättynyt numerologiasta. Hänen perheensä on varakas ja vaikutusvaltainen. Hänellä on ollut ihan hyvä lapsuus. Ten ei tiedä olevansa erikoinen. Hän ei tiedä, että hänen elämänsä olisi hänen syntymäaikansa vuoksi mitenkään erityinen…

Sen hän tietää, että noin vuosi sitten tapahtui jotakin kummallista. Hänet lähetettiin Prynneen. Paikkaa kutsuttiin sisäoppilaitokseksi. Tenin mielestä se on kidutuslaitos tai hullujenhuone. Oliko lähettämisen syynä Tenin pakkomielle numerologiaan? Oliko syynä niskoittelu – se, että Ten kieltäytyi vanhempien ja lähipiirin hänelle esittämästä tulevaisuudesta?

On olemassa Toiselämä, johon nuori astuu 18-vuotiaana. Silloin lapsuuden minä kuolee ja uusi aika alkaa. On olemassa ikuinen totuus, jonka koko maailma hyväksyy. Ensielämä on vain harjoitusta. Ikielämästä kilpailevat verisesti kaksi valtapiiria Troikka ja Myriad – ikiaikaiset viholliset. Molemmat valtapiirit tekevät kaikkensa – keinoja kaihtamatta – saadakseen Tenin puolelleen. Jokaiselle on luotava käsikirjoitus.

Ten tuntee olevansa pelinappula suuressa taistelussa. Hän pakenee. Onko ketään, johon hän voisi luottaa? Ovatko ihmiset ystäviä vai vain henkien kuoria?

"Täysin ainutlaatuinen ja mukaansatempaava – en voinut laskea kirjaa käsistäni! Mikä mahtavan hieno maailma!" – New York Timesin bestsellerkirjailija Sarah J. Maas

"Tiimalasi on kuin jännittävä matka, joka saa sydämen pysähtymään... ja ravisuttamaan takaisin elämään. Tämä kirja on ensimmäisellä sijalla "säilytä"-hyllylläni!" – New York Timesin bestsellerkirjailija P. C. Cast

"Tiimalasi valaisee ihmisen vastustuskyvyn ja rakkauden voimaa, jopa synkimpinäkin aikoina." – Kresley Cole

Muokannut Jussi (01.05.2017)

Hopeahevonen (Katrionan tarina, #1)Vastarinta (Idhunin kronikat, #1)Neljäs oppilas (Soturikissat: Tähtien enne, #1)Keskiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #1)Devoted Souls: Peliromaani
Paikalla 2 jäsentä ja 35 vierailijaa:
Jukuke, SiriusChristus