Lasinen miekka (Hopea, #2)

Lasinen miekka

Victoria Aveyard
Julkaistu: tammikuu 10, 2017 (Aula & Co)
Alkuperäinen nimi: Glass Sword

Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

”Punaisen kuningattaren lukijat eivät tule pettymään.” – Guardian

Nortan kuningaskunnassa kuohuu – punaisten keskuudessa muhii kansannousu ja hopeiset ovat varpaillaan. Heidän ylivaltaansa on ilmestynyt punainen särö nimeltä Mare Barrow, jonka kyky hallita sähköä ja salamoita on ennennäkemätön jopa mahtavia kykyjä hallitsevien hopeisten keskuudessa.

Kostonhimoinen prinssi Maven on kruunattu Nortan kuninkaaksi, ja hän on päättänyt napata Maren. Ajojahdin kiihtyessä Mare ystävineen lähtee etsimään itsensä kaltaisia punahopeisia uusverisiä Punakaartin avuksi taistelemaan hopeisia sortajia vastaan. Samalla hän joutuu kohtaamaan sisällään kuohuvan pimeyden. Onko hän muuttumassa samanlaiseksi hirviöksi kuin hopeiset vastustajansa?

Vallasta syrjäytetty prinssi Cal, Mavenin isoveli, seuraa Maren mukana, eivätkä heidän tunteensa toisiaan kohtaan ole sammuneet. Mutta keneen Mare voi todella luottaa ja millaisen hinnan hän on valmis maksamaan kansansa vapaudesta?

Lasinen miekka on Victoria Aveyardin Punaisen kuningattaren aloittaman huippusuositun fantasiasarjan toinen osa.

"Taistelukohtauksia jotka saavat lukijan sykkeen kohoamaan. Mielettömiä henkilöhahmoja. Uskomattomia juonenkäänteitä." – Guardian

Muokannut Jussi (30.01.2017)

Punainen kuningatar (Hopea, #1)Pimeä sydän (Mystic City, #2)Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Nokkosvallankumous

wispie avatar
1.0
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Soraya avatar

Aloitin tämän kirjan lukemisen nopeasti luettuani Punaisen kuningattaren. Sarjan ensimmäisessä kirjassa oli sen verran potentiaalia, että odotin myös toiselta osalta paljon. Kirja oli kaiken kaikkiaan hyvä, ja hotkaisin tämänkin parissa päivässä. Edelleenkin jatkettiin tapahtumarikkaalla menolla. Helpon luettavuuden, toiminnan ja erityisesti mielenkiintoisten henkilöhahmojen ansiosta sivujen käänteleminen kävi helposti ja ennen kuin huomasinkaan, olin jo kääntänyt ... (lue lisää)

jp avatar
4.5

Aivan uskomaton kirja! Mukaansa tempaiseva ja samaistuin nopeasti. Välillä sisarukseni katsoivat mua ihan ihmeissään kun itkin ja raivosin silloin kun marekin kirjassa. Loppu jäi pahaan kohtaan ja jäin innolla odottamaan seuraavaa osaa jonka luin heti jälkeen päin. Suosittelen varsinkin nuorille mutta myös joillekin aikuisillekkin.

Q_Black avatar

Hiukan hitaanlaisesti käynnistyi luku-urakkani taas näin keväällä, mutta hiukan kun pääsin tämän kirjan makuun niin huomasin taas ahmivani sivuja ihan urakalla. Ensimmäisen osan lukemisesta ei ole vielä kovin pitkä aika, joten oli helppo päästä myös tähän toiseen osaan sisälle. Mukavan nopeatempoinen kirja, joka esittelee jälleen kasan mahtavia hahmoja ja syventää entisestään tuttuja hahmoja. Ehkä tässäkin tarinassa on joitain ... (lue lisää)

Keskiyön kyyhkynen avatar
Victoria Aveyardin Lasinen miekka tempaisi tarinaansa mukaan, kuten Punainen kuningatarkin. Pidin siitä, että kirja jatkui suoraan edellisen kirjan tapahtumista eikä hypännyt esim. kolmen kuukauden päähän viimeisistä tapahtumista. Maren elämä oli välillä hyvinkin dramaattista ja juonenkäänteitä oli sekoitettu mahtavasti! Cal pysyi edelleen suosikkina, vaikka Shade nousi myös korkealle. Mavenista oli onnistuttu luomaan juuri oikeanlainen kuva muiden pettureiden rinnalle. ... (lue lisää)
punnort, duiduli79
Uusin jäsen: Aleksi