Kirjaudu Rekisteröidy
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Muista minut
Luo tunnus
(*) kentät ovat pakollisia.
Nimimerkki *
Vahvista email *
Suden tie

Suden tie

Beth Lewis
Julkaistu: joulukuu 30, 2016 (Like)
Alkuperäinen nimi: The Wolf Road

Tyylit: dystopia, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Elina Koskelin. Sidottu, kansipaperi.

”Ansastaja oli koko perheeni. Hän ei ollut verisukulaiseni, ei ollut sukua, hän oli minun valintani. Ja minä valitsin väärin.”

Elka ei muista aikaa ennen Ansastajaa. Hän oli seitsemänvuotias, nälkäinen ja eksyksissä, kun Ansastaja otti hänet siipiensä suojaan. Vuosien saatossa Ansastaja on opettanut hänet selviytymään villissä erämaassa, jossa sivilisaatio on muisto vain ja ihmiset luonnon ja toistensa armoilla.

Mutta mies, jonka Elka on kuvitellut tuntevansa, on piilotellut kauhistuttavaa salaisuutta. Elka ryntää pakomatkalle jäätävään erämaahan vakaana aikomuksenaan löytää oikeat vanhempansa ja vastaukset kysymyksiinsä. Kummassa suunnassa todellinen vaara piilee – edessä vai takana?

”Armoton psykologinen trilleri erämaassa selviytymisestä ja menneisyyden haamuista.” – Booklist

”Unohtumaton odysseia häkellyttävän kauniiseen erämaahan ja Elkan sisukkaaseen mieleen.” – Publishers Weekly

Muokannut Jussi (25.01.2017)

Tietoa kirjailijasta ::

Kuningas ja orjatyttöPerillisetNiin vähän on tarpeen... eli Lammenahon erakon yksinäisyysAavejuna (Dirk Pitt, #5)Ison mustan pöön suo (Lopunperä, #2)

Eija avatar
4.5

Tarinaansa kertoo erämaassa, metsän keskellä kasvanut 17-vuotias nuori nainen, Elka. Alussa puhekielen omainen kerronta tyyli vaati totuttelua ja sen lukeminen tuntui takkuiselta, mutta tottumisen jälkeen tyyli tuntui juuri sellaiselta mitä sen pitääkin olla tähän tarinaan. Kerronta on rempseää ja hyvin eläväistä sisältäen hauskoja kielikuvia.

Eletään tulevaisuuden maailmassa. Tapahtumaympäristö tuo mieleen villin lännen, missä rauhantuomari valvoo järjestystä ... (lue lisää)

HourglassEyes avatar

Pienen alkukankeuden jälkeen Elkan pako/etsintämatka erämaan halki tempaa mukaansa kiehtovuudellaan. Vaikka eletään maailmassa, jossa nykyaikainen sivistys on enää muisto, ei tähän asian laitaan juurikaan puututa. Sen sijaan tarinan kiehtovuus tulee juuri armottomasta erämaasta, Elkan kyvyistä selvitä ja uudelleen alkaneen Alaskan kultaryntäyksen tunnelmasta. Suosittelen!

Paikalla 3 jäsentä ja 38 vierailijaa:
maahinen, Iivari, Darkki