Suden tie - Beth Lewis8.14

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Elina Koskelin. Sidottu, kansipaperi.

”Ansastaja oli koko perheeni. Hän ei ollut verisukulaiseni, ei ollut sukua, hän oli minun valintani. Ja minä valitsin väärin.”

Elka ei muista aikaa ennen Ansastajaa. Hän oli seitsemänvuotias, nälkäinen ja eksyksissä, kun Ansastaja otti hänet siipiensä suojaan. Vuosien saatossa Ansastaja on opettanut hänet selviytymään villissä erämaassa, jossa sivilisaatio on muisto vain ja ihmiset luonnon ja toistensa armoilla.

Mutta mies, jonka Elka on kuvitellut tuntevansa, on piilotellut kauhistuttavaa salaisuutta. Elka ryntää pakomatkalle jäätävään erämaahan vakaana aikomuksenaan löytää oikeat vanhempansa ja vastaukset kysymyksiinsä. Kummassa suunnassa todellinen vaara piilee – edessä vai takana?

”Armoton psykologinen trilleri erämaassa selviytymisestä ja menneisyyden haamuista.” – Booklist

”Unohtumaton odysseia häkellyttävän kauniiseen erämaahan ja Elkan sisukkaaseen mieleen.” – Publishers Weekly

Risingshadow arvostelu :: Niina Tolonen (Nafisan)

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Muokattu: lokakuu 08, 2017

Kirja-arvioita

10/10 |
huhtikuu 05, 2017
Upea kirja, jonka teemat nousevat hengästyttävätahtisen juonen uumenista. Lewis käsittelee anteeksiantoa ja sovitusta niin raa'an kauniilla tavalla, ettei herkkä lukija voi olla tuntematta liikahdusta sielussaan. Suosittelen varauksetta. (Blogistani löytyy pidempi analyysi kirjasta.)
9/10 |
helmikuu 06, 2017
Tarinaansa kertoo erämaassa, metsän keskellä kasvanut 17-vuotias nuori nainen, Elka. Alussa puhekielen omainen kerronta tyyli vaati totuttelua ja sen lukeminen tuntui takkuiselta, mutta tottumisen jälkeen tyyli tuntui juuri sellaiselta mitä sen ...
8/10 |
tammikuu 13, 2017
Pienen alkukankeuden jälkeen Elkan pako/etsintämatka erämaan halki tempaa mukaansa kiehtovuudellaan. Vaikka eletään maailmassa, jossa nykyaikainen sivistys on enää muisto, ei tähän asian laitaan juurikaan puututa. Sen sijaan tarinan ...