Alku (Robert Langdon #5) - Dan Brown6.98

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Jorma-Veikko Sappinen. Sidottu, kansipaperi.

Kuka ikinä oletkin, mihin ikinä uskotkin – kaikki tulee muuttumaan.

Robert Langdon, Harvardin yliopiston symbologian professori, saapuu julkistustilaisuuteen Bilbaon Guggenheim-museoon. Luvassa on paljastus, joka »muuttaa tieteen kasvot ikuisiksi ajoiksi». Edmond Kirsch, 40-vuotias miljardööri ja tulevaisuudentutkija, aikoo paljastaa löydön, joka tuo vastauksen ihmiselämän kahteen peruskysymykseen: Mistä me tulemme? Mihin olemme menossa?

Sadat kutsuvieraat lumoutuvat Kirschin puheista, mutta Langdon tajuaa, että löytö tulee jakamaan mielipiteitä ennennäkemättömän rajusti. Samassa tarkkaan käsikirjoitettu ilta räjähtää kaaokseksi.

Järkyttynyt Langdon joutuu pakenemaan välitöntä vaaraa museonjohtaja Ambra Vidalin kanssa. He päätyvät Barcelonaan etsimään salaperäistä tunnussanaa, joka avaisi Kirschin salaisuuden. Pian selviää, että joku tekee kaikkensa estääkseen henkeäsalpaavan totuuden julkitulon.

Nerokkaimmassa ja viihdyttävimmässä romaanissaan Dan Brown kietoo Da Vinci -koodista ja Infernosta tutulla tavalla jännitysjuoneen taidehistoriaa, kirjallisuutta ja salaperäisiä symboleita.

Keskustelua: Dan Brown :: viestejä 1 kpl

Alku (Robert Langdon #5)6.98

Kirja-arvioita

8/10 |
lokakuu 31, 2017
Hyvä kirja, mutta ei aivan yllä edellisen romaanin, Infernon, tasolle juonenkäänteissään. Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/10/kirja-arvostelu-dan-brown-alku.html