Seleesian näkijä (Kaksosauringot, #2)

Seleesian näkijä

Erika Vik
Julkaistu: heinäkuu 28, 2017 (Gummerus)

Tyylit: fantasia, steampunk
Avainsanat: kotimainen

Kansi ja kartta: Erika Vik. Sidottu, kansipaperi.

Corildon ja Aleia ovat saapuneet Seleesiaan selvittääkseen, kuinka Aleiassa olevan lumouksen saisi purettua. Corildonin menneisyys ei jätä miestä rauhaan. Tapahtumia varjostaa Seleesian sisäpoliittinen kuohunta, sillä villit huhut kuiskivat tulilinnuista, jotka karkotettiin puoli vuosisataa sitten. Toisaalla Esme koettaa suojella elämänsä suurinta rakkautta ja pitää Mateon hengissä. Ihmisten maailmassa valmistellaan suunnitelmia, jotka asettavat koko Seleesian tulevaisuuden vaakalaudalle. Kaiken tämän keskellä on Aleia, joka pystyy samaan kuin huonot tuulet. Ihminen, joka vaistoaa seleesien toisen pulssin. Mitä tapahtuu, jos lumouksen saakin purettua? Voiko hän olla uhka seleeseille?

Seleesian näkijä on mukaansatempaava fantasiaromaani totuuden etsimisestä, viholliskuvien murtamisesta, vaikutusvaltaisten vastuusta sekä anteeksiannosta. Kiitetyn Kaksosauringot-trilogian toinen osa tarjoaa jälleen seikkailua ja ruudinsavua sekä tappavaa tulta ja syvältä kumpuavaa taikuutta.

Muokannut Darkki (19.10.2018)

LanganpäitäKerjäläisprinsessa (Gigi ja Henry, #1)Hän sanoi nimekseen Aleia (Kaksosauringot, #1)Kellopelikuningas (Gigi ja Henry, #2)Susikuningatar (Gigi ja Henry, #3)

Velma avatar

Pidin tästä vähän enempi kuin ensimmäisestä osasta, tässä oli jo päästy eri tavalla vauhtiin ja tyyli alkoi tuntua paremmalta. Ensimmäisen osan kohdalla oli olo, että tarina olisi kannattanut tiivistää yhteen kirjaan, mutta tässä ei enää  niin selkeästi tuntunut samalta ja lopullisesti sitä voi arvoida vasta viimeisen kirjan lukemisen jälkeen. Tämä ei myöskään tuntunut siltä, että kyseessä olisi vain joku väliosa trilogian alun ja lopun keskellä, vaan ihan itsenäiseltä kirjalta.

Nella avatar

Tämä kirja ei ole aivan tavallisesta päästä. Minun piti trilogian ensimmäisen osan alussa kyllä totutella tarinan kerrontatyyliin ja tätä kirjaa lukiessa se tuntuikin jo luontevalta. Teoksen tarina on kiinnostava ja tapahtumarikas, ehdottomasti mielekästä luettavaa.

Tarinan päähenkilönä on edelleen selvästi Aleia, mutta välillä jäin kaipaamaan tietoa hänen elämästään jopa useammaksi kymmeneksi sivuksi. Koska tarinaa kerrotaan useamman henkilön ... (lisää)