Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)

Kuninkaan kahleet

Victoria Aveyard
Julkaistu: heinäkuu 19, 2017 (Aula & Co)
Alkuperäinen nimi: King's Cage

Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

Valtaisan menestyksen saavuttaneen fantasiasarjan odotettu uutuus!

Victoria Aveyardin Hopea-sarjan hengästyttävässä kolmannessa osassa liittolaiset punnitaan ja mahtavat armeijat kohtaavat toisensa. Mutta kuka johtaa uusveristen ja kapinallisten armeijan taisteluun, kun salamatyttö Mare Barrow on kadottanut kipinänsä ja viruu sadistisen kuningas Mavenin vankina? Olivatko kaikki hänen ja muiden uusveristen tekemät uhraukset turhia? Maven jatkaa kuolleen äitinsä, julman kuningatar Elaran perintöä ja hallitsee valtakuntaansa ja vankiaan häikäilemättömästi.

Maren ystäviensä kanssa yhdistämä ja kouluttama uusveristen ja punaisten kapinallisten armeija jatkaa järjestäytymistä ja kasvaa entisestään. He valmistautuvat vääjäämättä edessä olevaan sotaan tietäen että varjoissa piileskelyn aika on lopullisesti ohitse. Prinssi Cal, Maren rakastettu ja punaisten hopeaverinen liittolainen on päättänyt, ettei mikään estä häntä vapauttamasta salamatyttöä pahan veljensä kynsistä.

”Kuninkaan kahleet palkitsee ruhtinaallisesti sarjan kolmatta osaa kuumeisesti odottaneet fantasiakirjallisuuden fanit.” – VOYA

"Nerokas teos. Loppuhuipennus oli huikean intensiivinen, sarjasta on tullut yksi suosikeistani!!" – Cait, Goodreads

"Kaikki tässä kirjassa oli hyvää. Tapahtumapaikkojen kuvaus, henkilöhahmot, taistelut, rakkaustarina. Kokonaisuus suorastaan huusi täydellisyyttä." – Coreen, Goodreads

Muokannut Jussi (19.07.2017)

Lasinen miekka (Hopea, #2)NokkosvallankumousSalatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Punainen kuningatar (Hopea, #1)Pimeä sydän (Mystic City, #2)

Keskiyön kyyhkynen avatar
3.5

Kuninkaan kahleet oli lievä pettymys aiempaan osaan verraten. Odotin jotain enemmän, mutta kirjan ensimmäiset sykähdyttävät tapahtumat sijoittuivat vasta reilusti yli puolivälin. Maven oli kirjassa paljon esillä, mutta lähinnä vain häiritsi ja ärsytti lukukokemusta. Mare taas tuntui muuttuneen hahmona suuresti, eikä suunta ollut minulle mieluinen. Häneen joutui tutustumaan uudelleen ja miettimään onko halua lukea kirjaa loppuun. Muita hahmoja tuotiin hyvin esiin luonteensa ... (lue lisää)

Q_Black avatar
2.0

Olen tuntenut monen kuukauden ajan itseni ihan huonoksi lukutoukaksi. En ole aikoihin päässyt oikein kiinni lukemiseen ja monet muut asiat vieneet enemmän huomiota. Nyt kuitenkin sain lukaistua tämän tiiliskiven loppuun. En tiedä johtuiko omasta huonosta tämän hetkisestä lukumotivaatiosta vai mistä, mutta tuntui ettei tämä kirja lopu ikinä. Olen pitänyt alusta asti tästä tarinasta ja se onkin edennyt hyvään tahtiin. Ainakin tähän kirjaan asti. Minusta vähän tuntui, että ... (lue lisää)

MiraK, Nunia, duiduli79
Uusin jäsen: Kristiina