Reilua orjakauppaa ja muita tulevaisuuden uutisia

Vesa Sisättö
kokoelma
Reilua orjakauppaa ja muita tulevaisuuden uutisia - Vesa Sisättö

Kuvitus: Kari Sihvonen. Nidottu.

Ennustaminen on vaikeaa, erityisesti tulevaisuuden ennustaminen. Tämä teos on laadittu, jotta kaikki tuleva ei kaatuisi päälle täysin yllätyksenä. Kirjassa käsitellään muun muassa millaista olisi elämä todellisuudessa, jossa Paavo Väyrynen hallitsee elinikäisenä presidenttinä, jossa reilun kaupan orjat luovat hyvinvointia ja someväki kokoontuu omille suviseuroilleen. Synkkiäkin asioita saattaa tapahtua, ihmiskunta voidaan käännyttää Linnunradalta paperittomuuden vuoksi tai maailma tuhoutua, koska joku oli liian monta kertaa väärässä internetissä.

Reilua orjakauppaa -teoksen satiiriset mutta enteelliset uutiset ovat ilmestyneet Vihreä lanka -lehden kolumneina. Aiheet liikkuvat maan ja taivaan välillä ja kokeneen kuvittajan, Kari Sihvosen tyylikäs visualisoi nämä mahdolliset tapahtumat ytimekkäästi.

Vesa Sisättö (s. 1969) on espoolainen toimittaja ja tietokirjailija. Hän on ollut mukana tekemässä useita kirjallisuusaiheisia tietoteoksia sekä kirjoittanut itse fiktiivisiä romaaneja. Sisättö on erikoistunut tieteis- ja fantasiakirjallisuuteen.

Keskustelua: Vesa Sisättö :: viestejä 1 kpl

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat