Reilua orjakauppaa ja muita tulevaisuuden uutisia

Vesa Sisättö
Julkaistu: elokuu 16, 2017 (Arktinen banaani)
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: kokoelma
Avainsanat: kotimainen, satiiri

Kuvitus: Kari Sihvonen. Nidottu.

Ennustaminen on vaikeaa, erityisesti tulevaisuuden ennustaminen. Tämä teos on laadittu, jotta kaikki tuleva ei kaatuisi päälle täysin yllätyksenä. Kirjassa käsitellään muun muassa millaista olisi elämä todellisuudessa, jossa Paavo Väyrynen hallitsee elinikäisenä presidenttinä, jossa reilun kaupan orjat luovat hyvinvointia ja someväki kokoontuu omille suviseuroilleen. Synkkiäkin asioita saattaa tapahtua, ihmiskunta voidaan käännyttää Linnunradalta paperittomuuden vuoksi tai maailma tuhoutua, koska joku oli liian monta kertaa väärässä internetissä.

Reilua orjakauppaa -teoksen satiiriset mutta enteelliset uutiset ovat ilmestyneet Vihreä lanka -lehden kolumneina. Aiheet liikkuvat maan ja taivaan välillä ja kokeneen kuvittajan, Kari Sihvosen tyylikäs visualisoi nämä mahdolliset tapahtumat ytimekkäästi.

Vesa Sisättö (s. 1969) on espoolainen toimittaja ja tietokirjailija. Hän on ollut mukana tekemässä useita kirjallisuusaiheisia tietoteoksia sekä kirjoittanut itse fiktiivisiä romaaneja. Sisättö on erikoistunut tieteis- ja fantasiakirjallisuuteen.

muokattu 16.08.2017

Saatana saapuu MoskovaanTeurastamo 5 (Keltainen kirjasto, #98)SalamanterisotaAuringon ydinMatkakirjeitä Maasta
Lyyskis
Uusin jäsen: Ella Joku