Meliwas ja muita kaupunkeja

Meliwas ja muita kaupunkeja

Shimo Suntila, Mia Myllymäki, Camilla Kantola, O. E. Lönnberg, Arren Zherbin
Julkaistu: elokuu 1, 2017 (Suomen tieteis- ja fantasiakirjoittajat)

Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, antologia
Avainsanat: kotimainen

Toimittaneet Camilla Kantola, O. E. Lönnberg, Shimo Suntila, Arren Zherbin ja Mia Myllymäki. Kansi: Tapio Ruotsalainen. Nidottu.

"Meliwas on jaettu neljään vyöhykkeeseen sen mukaan, kuinka paljon muutoksia keskimäärin tapahtuu. Ykkösellä muutokset ovat harvinaisia, nelosella päivittäisiä. Olisiko sinulla jotain kysyttävää muutoksista tai Meliwasista tässä vaiheessa?"

Ihmisten siirryttyä maalta kaupunkiin nuuttipukit, saunatontut ja aarnivalkiat joutuvat sopeutumaan uuteen ympäristöön. Merenneidoista tehdään turistinähtävyys, joukkoliikenne rikkoo todellisuuksien rajat ja kuolleet hakevat paikkaansa yhteiskunnassa.

Tässä kirjassa fantasiallinen törmää urbaaniin ja näyttää meille kaupunkeja, jotka muuttuvat tosiksi heti, kun katsomme toisaalle.

Antologian kirjoittajiin kuuluu niin omia teoksiaan julkaisseita kirjailijoita kuin nousevia kykyjä. Jokainen heistä on käynyt joskus kaupungissa.

Muokannut Jussi (02.08.2017)

Muistojenlukija (Väki, #1)Vaihdokas (The Body Jumper, #1)Kissatyttö (Kissojen kesken, #1)HämähäkkijumalaKäärmeenlumooja (Faunoidit, #1)
Paikalla 1 jäsen ja 38 vierailijaa:
Jussi