Josir Jalatvan eriskummallinen elämä

Josir Jalatvan eriskummallinen elämä

Siiri Enoranta
Julkaistu: elokuu 18, 2017 (Robustos)

Tyylit: fantasia
Avainsanat: kotimainen

Kansikuva: Joel Peltonen. Sidottu.

Josir Jalatva on hurvitteleva hedonisti ja vuosituhannen mahtavimman sirkustirehtöörin perijä, Micholei Rostus on aloitteleva kelloseppä ja pettynyt historianopiskelija, ja Josir tietää haluavansa hänet heti ensi näkemällä. Nuoret miehet ovat rakastavaisia suursodan runtelemassa Aurosiassa, mistä Jumala on lähtenyt lätkimään jo yli tuhat vuotta sitten taakseen katsomatta.

Jälkeensä Jumala on jättänyt joukon hylättyjä seuraajiaan, joista yksi kiroaa Micholein monikehollisuuden karuselliin. Siitä alkaa ajojahti pitkin tuhoutumatonta junarataa: sirkushuveja ja sahanpurua, aamunkoittoon venyviä juhlia ja häpeällisiä salaisuuksia, kauhtunutta samettia, jonglöörin päähän putoilevia keiloja, savua, verta ja hekumaa.

Josir Jalatvan eriskummallinen elämä on Siiri Enorannan seitsemäs romaani. Kirja on dekadentti sukellus ruumiillisuuden iloihin ja kauhuihin, räävitön ja ruma, herkkä ja kaunis, pimeä ja nälkäinen kuin elämä itse.

Muokannut Jussi (18.08.2017)

Pimeä sydän (Mystic City, #2)Smaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa, #3)Varjojen leikki 2: Mustan maan salaisuudet (Varjojen marssi -sarja, #4)Savuvuori (Etsijät, #3)Yliluonnollisesti (Paranormaali, #2)

lukuvalo avatar

Kertomus Josir Jalatvan eriskummallisesta elämästä on jälleen Enorannalta vahva näyte. Pidän kovasti kirjailijan tavasta kirjoittaa, kuvaus on vahvaa. Ei niinkään ympäröivän maailman tai tapahtumien kuvailu, vaan nimenomaan henkilöiden ja tunteiden kuvaus. Koko (tai ainakin melkein koko) tunteiden kirjo oli kirjassa läsnä. Tykkäsin myös siitä, miten erilaisille henkilöille annettiin tilaa olla juuri omanlaisiaan. Enoranta ymmärsi henkilöitään. Vahvana juonteena kirjassa ... (lue lisää)

Uusin jäsen: XxSynciAxX hasib