Tyttö joka etsi varjoaan (Millennium, #5)

Tyttö joka etsi varjoaan

David Lagercrantz
Julkaistu: syyskuu 7, 2017 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Mannen som sökte sin skugga
Käännetty englanniksi: The Girl Who Takes an Eye for an Eye
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: jännitysrikoskirjallisuus

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Outi Menna. Sidottu, kansipaperi.

Lisbeth Salander janoaa totuutta. Ja kostoa.

Hakkerintaidoistaan huolimatta Lisbeth Salander ei ole koskaan saanut selville koko totuutta traumaattisesta lapsuudestaan, kaikkia niitä salaisuuksia jotka selittäisivät, miksi hän on mitä on. Yllättäen hän saa uusia johtolankoja ja alkaa tähtireportteri Mikael Blomkvistin kanssa selvittää salatun ihmiskokeen vaiheita ja vastuuhenkilöitä. Mutta kun puolustuskyvytön vanhus murhataan, oikeudenjanoinen Lisbeth päättää, ettei totuus yksin riitä. Hän haluaa silmän silmästä.

Tyttö joka etsii varjoaan on jatkoa Stieg Larssonin Millennium-menestyssarjaan. Kun ruotsalaiselle kirjailijalle ja toimittajalle David Lagercrantzille ehdotettiin jatkon kirjoittamista Larssonin sarjaan, hän tunsi aluksi rimakauhua, mutta innostui sitten ajatuksesta ja kiehtovista henkilöhahmoista. Sarjan neljäs osa Se mikä ei tapa oli kansainvälinen menestys, ja nyt viidennen Millennium-romaanin ilmestyessä kirjailija jo sanoo: "Lisbeth Salander on imeytynyt verenkiertooni."

David Lagercrantz on kirjoittanut myös maailmanmenestykseen yltäneen muotokuvan jalkapalloilija Zlatan Ibrahimovićista, Minä Zlatan Ibrahimović. (2012).

(muokattu 12.10.2017)

VaaleaverikköJuoksu aikaa vastaanToisetKuolevan jumalan yöAjokortti helvettiin ja muita ultralyhyitä rikostarinoita
Mab
Uusin jäsen: Jere Jokinen