Tuhatkuolevan kirous

Tuhatkuolevan kirous

Siiri Enoranta
Julkaistu: heinäkuu 25, 2018 (WSOY)
Avainsanat: finlandia-palkinto, kotimainen, noidat

Kansi: Riikka Turkulainen. Sidottu.

Lasten- ja nuortenkirjallisuuden Finlandia-palkinto 2018, Kuvastaja-palkintoehdokas 2019.

Ne halusivat siepata minut ja kaikki, jotka olivat kanssani tekemisissä, eikä kukaan selittänyt minulle miksi.

Paun äiti kauhistuu, kun Pau leikkaa takareisiin ulottuvan lettinsä. Syytä äiti ei kerro, eikä se ole ainoa asia, joka Paulta salataan. Kun Pau saa 14-vuotiaana kutsun Magia-akatemiaan, hän pääsee osalliseksi ihmeelliseen taikomisen maailmaan, ja salaisuuksien ovet alkavat aueta. Uudet tuttavuudet saavat Paun sydämen läpättämään, ja pelottavat pikilapset rapistelevat varjoissa. Salaperäinen Nubya tuhatkuoleva on antanut Paulle lapsuudessa ainutlaatuisen lahjan – vai onko se sittenkin kirous?

(muokattu 19.09.2019)

Kodittomat sielut (Intertwined, #1)Valpuri Vaahteran maaginen korvaLumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)Jään valtakunta (Noitien taistelu, #2)Puoliksi paha (Half Bad -trilogia, #1)

tpi avatar
2.5

Tämän vuoden Finlandia-junior palkinnon  voittaja parhaasta nuorten- tai lastenkirjasta.

Kirja tapahtuu fantasia-maailmassa, jossa on mm. kaksi kuuta ja jossa taikuus toimii. Taikoja eivät voi kuitenkaan tehdä kaikki, vaan vain osa ihmisistä ja kyky siihen kulkee suvussa.

lisää)

cherry456 avatar

Tykkäsin kirjasta yleisesti, lopetus jäi vähän vaivaamaan.

Uusin jäsen: Jimbo Whateverson