Tuulenkala (Aijalin saaren tarut, #2)

Tuulenkala

Mervi Heikkilä
Julkaistu: syyskuu 13, 2018 (Karisto)

Tyylit: fantasia, lapset, seikkailu
Avainsanat: kotimainen

Kartta: Mervi Heikkilä. Kannen kuvitus: Kati Vuorento. Sidottu.

Jännittävä seikkailukertomus vie rohkeat ystävykset Tuulenkalan kaupunkiin

Kartanonherra Varjoton on karkottanut Pöllön, tämän Pert-enon sekä Hiiskun mailtaan. Heidän ei auta kuin suunnata kohti rannikkoa ja Tuulenkalan kaupunkia. Siellä asuu sukulaisia, joita Pöllö ei ole koskaan tavannut. Ehkäpä Pöllö ja Hiisku pääsevät kouluun ja Pert saa oppineelle miehelle sopivaa työtä!

Kaupungissa asiat ovat kuitenkin huonolla tolalla: tyttöjen koulunkäynti on kielletty, mustakaavut hallitsevat mielivaltaisesti ja kaiken lisäksi palkkamiekka hyökkää Pöllön kimppuun. Onneksi Matrus saapuu kaupunkiin ja Pöllö saa uusiakin ystäviä. Mutta kuka mahtaa olla salaperäinen Silene, nainen jonka kasvoissa on samanlainen syntymämerkki kuin Pöllöllä?

Tuulenkala vie lukijan elämää kuhisevaan merenrantakaupunkiin. Vauhdikkaassa seikkailussa on yllättäviä käänteitä ja hippunen magiaa. Nuoruuden kynnyksellä taiteileva päähenkilö kamppailee myös arkisten pulmien parissa: ketä pitäisi kuunnella, kun tekee isoja ratkaisuja? Kuka hän itse on? Ja miksi pojat ovat niin tavattoman ärsyttäviä?

Muokannut Jussi (19.09.2018)

Navi Luna 5 (Navi Luna, #5)Navi Luna 3 (Navi Luna, #3)Navi Luna 6 (Navi Luna, #6)Ison mustan pöön suo (Lopunperä, #2)Navi Luna 1 (Navi Luna, #1)