Joulupukki ja minä

Matt Haig, Chris Mould
Julkaistu: lokakuu 22, 2018 (Aula & Co)
Alkuperäinen nimi: Father Christmas and Me

Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2017. Kuvittanut Chris Mould. Suomentanut Sarianna Silvonen. Sidottu, kansipaperi.

APUA! Tonttuvaara valmistautuu taisteluun, sillä kateudesta vihreä Pääsiäispupu armeijoineen on päättänyt tuhota joulun.

Elämä ihmisenä Tonttuvaarassa ei aina ole helppoa, vaikka ottovanhempasi olisivatkin itse Joulupukki ja Mary-muori. Sekin on vähän ärsyttävää, että joululauluja pitää laulaa joka päivä, myös kesällä, tai että reputtaa toistuvasti leluntekokokeissa. Kaiken lisäksi ulkona on hirvittävän kylmä, koko ajan. Mutta kun kateudesta vihreä Pääsiäispupu armeijoineen pistää käyntiin raivokkaan hyökkäyksen joulun lopettamiseksi, Amelia, Joulupukki, Mary ja tontut joutuvat tositoimiin. Vain he voivat pelastaa joulun, mutta onko pupuarmeija liian voimakas vastus jopa heille…

Joulupukki ja minä takaa jälleen hyvän mielen joulun koko perheelle kuten edeltäjänsä Poika nimeltä Joulu (Aula & Co, 2016) ja Tyttö joka pelasti joulun (Aula & Co, 2017).

Muokannut Jussi (22.10.2018)

Mustemaailma (Mustesydän-trilogia, #3)Valkean lesken kosto (Kraa-trilogia, #3)Sysimetsän valtakunta (Sysimetsän kronikat, #3)Gregor ja Alismaan vitsaus (Alismaan tarinat, #3)Mieletön museo (Haavekaupunki, #5)
Uusin jäsen: Ksnsns