Syvyyksissä (Synkät vedet, #1)

Syvyyksissä

Camilla Sten, Viveca Sten
Julkaistu: 2017 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Djupgraven
Tyylit: fantasia, jännitys, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Tuula Kojo. Kartta: Johan Andreasson. Alkuperäisen kannen suunnittelu: Eric Thunfors. Sidottu.

Uusi koukuttava nuorten trillerisarja menestysdekkaristeilta! Suunnistustunti sumuisella saarella saa karmivan käänteen, kun poika Tuvan luokalta katoaa jäljettömiin.

"Katsahdan epätoivoisesti olkani yli ja näen jonkin seuraavan venettä. Kelmeä kuiskaus vedessä, kylmä virtaus pinnan alla, paljon nopeampi kuin vene. Se ei anna minun päästä karkuun."

Tukholman saaristo, pimeä syksy, synkkä meri paksun sumun peitossa. 12-vuotias Tuva tuntee kotipaikkansa saaret, luodot ja vedet läpikotaisin. Mutta tänä syksynä jokin on vialla. Tuva näkee outoja hahmoja metsässä, ja tummat pelottavat varjot aaltoilevat meressä.

"Jopas oli oiva nuortendekkari. Miljöö ulkosaaristossa tuo oman lisänsä, mutta että vielä vanhaa skandinaavista kansanperinnettäkin – kyllä tämä kelpaa ahmaista ja jatkoakin odottaa!" – Suketus, Goodreads

"Hyvä, vetävä ja helppolukuinen, joten vinkkauksiin lähtee." – Reetta Saine, Goodreads

"Hyvin kirjoitettu nuorten jännitysromaani pitää otteessaan. Ei voi laskea käsistään." – Virpi Viiru, Goodreads

(muokattu 27.09.2018)

Kauhujen saari (David & Larissa, #3)Veden vallassa (Väkiveriset, #3)Sumussa (Synkät vedet, #2)Pimeän käskyläiset (Viisi vartijaa, #3)Nekropolis (Viisi vartijaa, #4)
Jussi
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson