Sumussa (Synkät vedet, #2)

Sumussa

Camilla Sten, Viveca Sten
Julkaistu: heinäkuu 9, 2018 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Sjörök
Tyylit: fantasia, jännitys, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Tuula Kojo. Sidottu.

Menestysdekkaristien koukuttavan trillerisarjan toinen osa.

”Sinun on aika valita puolesi, meren tytär”, joku sähisee takanamme.
Hirvittävän, ikuisuudelta tuntuvan hetken ajan tunnen kuinka joku repii terävästi takkiani, ja tiedän, että ne ovat kynnet jotka minuun tarraavat. Tähän me kuolemme, minä ajattelen, rauhallisesti ja kirkkaasti. Tähän me kuolemme.

Tuva on saanut selville salaisuuden: hän on vaihdokas, meren tytär. Hän on karkottanut muinaisen pahuuden meren syvyyksiin, mutta nyt kotisaariston peittää ennen näkemättömän paksu sumu. Ja sumuun kätkeytyy kammottavia olentoja.

Lue myös sarjan ensimmäinen osa, Syvyyksissä.

(muokattu 09.07.2018)

Kauhujen saari (David & Larissa, #3)Nekropolis (Viisi vartijaa, #4)Kylmä tähti (Viisi vartijaa, #2)Korpinportti (Viisi vartijaa, #1)Pimeän käskyläiset (Viisi vartijaa, #3)

Salde avatar
2.5

Luin kirjan, vaikka en erityisemmin pitänyt sarjan ensimmäisestä osasta. Sarjasta tekee mielestäni kiehtovan sen kytkökset suomalaiseen kansanperinteeseen, se sai minut tarttumaan tähän kirjaan. Tämäkin osa oli liian dekkarimainen (mitä sarja toki mainostaakin olevansa) minun makuuni, aivan kuten ensimmäinenkin. Siinä oli hetkensä, mutta ei oikein napannut mukaansa. Olin luultavasti väärää kohdeyleisöä, liian vanhakin kai kun pidin hieman epäuskottavana tämän 12 vuotiaan maailmanpelastuksia...

Uusin jäsen: Alona El Bermawey