Kainoan musta linna

@ Juha Jyrkäs
Kainoan musta linna (Aavetaajuus-kirjat #5) - Juha Jyrkäs 7.00   1

Nidottu.

Kainoan musta linna esittelee Oivas Repäsen, suomalaiskansallisen soturin, seikkailijan ja vaeltajan. Tapahtumapaikkana on Maaemän fantasiamaailma, joka ammentaa suomalaisesta mytologiasta ja suomalais-ugrilaisesta shamanismista.

Oivas pelastaa kauniin rovalaistytön erämaasta mustiinpukeutuneilta ratsastajilta, jotka kantavat Moskottaren, muinaisen valtiattaren merkkiä. Ennen kuin Oivas huomaakaan, hän on keskellä mustan magian hallitsemaa taistelua, jossa valtakuntien kohtalo on vaakalaudalla.

Luvassa on omintakeinen yhdistelmä miekkaa ja magiaa, itämerensuomalaisia myyttejä, kuumaa seksiä ja mustaa huumoria. Aito intohimoinen seikkailukertomus Ouramoisen kirjoittajalta!

Juha Jyrkäs on kirjailija ja sähkökantelemetallin uranuurtaja, joka on soittanut useissa yhtyeissä (Poropetra, Iskulintu, Tevana3, ARMAS Jatuli). Esikoisteos Ouramoinen, ensimmäinen kalevalamittainen soturirunoelma, ilmestyi keväällä 2014 ja aloitti Kultala-trilogian, johon kuuluvat myös runoteokset Uniaika (2015) ja Rutaimo (2016). Jyrkäs on lisäksi julkaissut useita novelleja lehdissä ja antologioissa. Kainoan musta linna on hänen ensimmäinen oma proosateoksensa.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu 2017 (Kuoriaiskirjat)
Tietoja muokattu huhtikuu 22, 2018

Aavetaajuus-kirjat

Sarja sisältää 5 pääteosta ja yhteensä teoksia 5 kpl.

Tajunta Median sarja.

Murhamystiikkaa: Okkulttisia etsivätarinoita (Aavetaajuus-kirjat #1) 7.20   10
Ja hän huutaa: Splatterpunk-antologia (Aavetaajuus-kirjat #2) 6.60   5
Karkkari (Aavetaajuus-kirjat #4) 8.12   16
Kainoan musta linna (Aavetaajuus-kirjat #5) 7.00   1
Tämä jalka ei ole minun: Kauhuja omasta kehosta (Aavetaajuus-kirjat #6) 7.20   5

Kirja-arviot & arvosanat

sterle