Naamiot

Naamiot

Anne Leinonen, Minna Roininen, Taru Kumara-Moisio
Julkaistu: elokuu 1, 2018 (Osuuskumma)
Tyylit: scifi, fantasia, antologia
Avainsanat: kotimainen

Toimittaneet Taru Kumara-Moisio, Anne Leinonen ja Minna Roininen. Kansi: J. S. Meresmaa. Nidottu.

“Kun nostin taas katseeni peiliin, minua katsoivat sinun silmäsi.”
– Katri Alatalo, Särö

Venetsialaisia teatterisilmikoita, kuolinnaamioita ja suojamaskeja. Kaksinaamaisuutta vai itsesuojelua? Kaikilla meillä on rooleja ja salaisuuksia, vaikka väittäisimme muuta. Onko yksilö naamionsa alla turvassa vai vankina? Kenet jähmettyneen hymyn takaa lopulta löytää? Ihminen voi piiloutua niin toisilta kuin myös itseltään.

Antologia paljastaa, miIllaisia spekulatiivisia tarinoita saavat aikaan Osuuskumman kirjailijat, kun tehtävänantona on naamiot. Teokseen valikoitujen novellien kirjo kulkee menneisyydestä tulevaisuuteen ja tarjoaa monipuolisen kattauksen erilaisia fyysisiä ja psykologisia naamioita. Lopulta lukija ei voi muuta kuin pysähtyä peilin eteen tutkimaan omia kasvojaan.

Sisällys:

Tarja Sipiläinen: Peitetehtävä
M. A. Tyrskyluoto: Siviili, sotilas
Taru Kumara-Moisio: Rauhaan

(muokattu 01.08.2018)

Liktorin miekka (Uuden auringon kirja, #3)Murtumia maisemassa: Urbaanin löytöretkeilyn antologiaNova 2015 -antologia (Nova-antologiat, #2)Sata kummaa kertomusta (Kuoriaiskirjat, #7)Suoja: Kaupungit ja paluu (Suoja, #1)
Uusin jäsen: Emilia Suzi