Kuunnousu

Kuunnousu

Ben Bova
Julkaistu: kesäkuu 19, 2018 (Aviador)
Alkuperäinen nimi: Moonrise
Tyylit: scifiavaruusooppera + kova scifi
Avainsanat: avaruusmatkat
Osallistu keskusteluun (viestejä  kpl)

Alkuteos ilmestynyt 1996. Suomentanut Laura Kataja. Kansi: Satu Ketola. Nidottu.

Ben Bovan moderni scifi-klassikko avaa kiehtovan näkymän Kuun asuttamiseen. Kirja on yhtaikaa seikkailukertomus ja juonittelua täynnä oleva ihmissuhdetrilleri. Entisen astronautin Paul Stavengerin elinikäisenä unelmana on omavarainen ja Maasta riippumaton avaruustukikohta. Hän joutuu käyttämään kaikki keinot toteuttaakseen unelmansa, jonka tiellä riittää esteitä loputtomiin.

Laura Katajan suomentama romaani pohtii ihmiskunnan mahdollisuuksia selvitä itse aiheuttamistaan ongelmista. Se kertoo vallasta ja valtaa tavoittelevan ihmisen raadollisuudesta. Kirja on myös ylistys ihmisen mielikuvitukselle, jonka hedelmistä lukija voi nauttia kirjan jokaisella sivulla.

"Kuunnousussa on kelpo ropaus amerikkalaista rajaseudun romantiikkaa... Edistyksen ja konservatismin hännänvedon suhteen teos ei ole vanhentunut." – Helsingin Sanomat

(muokattu 01.04.2019)

Kuilukaupunki (Ilmestysten avaruus, #2)Tähtisumu täyttyyTerästuulen yllä (Poseidonin lapset, #2)Ilmestysten avaruus (Ilmestysten avaruus, #1)Lunastuksen arkki (Ilmestysten avaruus, #3)
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson