Sininen tiikeri

Sininen tiikeri

Juri Nummelin
Julkaistu: lokakuu 17, 2018 (Helmivyö)
Tyylit: fantasia, antologia
Avainsanat: kotimainen

Sininen tiikeri: Kryptozoologisia novelleja. Toimittanut Juri Nummelin. Kansikuva: Rimma Erkko. Nidottu.

Loch Nessin hirviö, Isojalka, jeti, yksisarvinen, chupacabra... Tarunhohtoisia eläimiä, joista on olemassa lukuisia havaintoja. Näitä havaintoja tutkii kryptozoologia, sinnikkäiden yksilöiden harjoittama näennäiseläintiede, joka hylkii valtatieteen näkemyksiä paranoidisella jääräpäisyydellä. Mutta entä jos lumimies sittenkin on olemassa...?

Sininen tiikeri on ensimmäinen suomalainen kirja, joka koostuu kryptozoologisista novelleista. Teoksen tarinoissa esiintyy myyttisiä tai kansantarujen eläimiä ja muita olentoja. Kirjoittajina on useita spekulatiivisen fiktion ja kauhun nykymestareita, kuten Magdalena Hai, Jussi Katajala ja Artemis Kelosaari. Lähde matkalle lindinmadon, savolaisten dinosaurusten ja merenneitojen maailmaan!

Sisällysluettelo:

Juri Nummelin: Lukijalle
Jani Kangas: Lindinmadon jäljillä (julkaistu alun perin nimellä “Kryptozoologi” teoksessa Kirotun kirjan vartija, Jalava 2016)
Magdalena Hai: Matkantekijä
Jussi Katajala: Sininen tiikeri
Rimma Erkko: Hän joka on uskollinen
Anu Korpinen: Helvetin raivo
Emmanuel Arse: Neiti Korpi ja Savon dinosaurukset
Eero Korpinen: Kolmesta dollarista
Artemis Kelosaari: Fidžin keikka

(muokattu 14.03.2019)

Kuolema: Elämisen kallis hintaLohikäärmetanssi 2 (Tulen ja jään laulu, #5)Kohtalon koukkuja (Chrestomancin maailmat, #4)Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa, #1)Odin kirous (Noitien taistelu, #3)
sterle, Pisania
Uusin jäsen: Helmirja