Maailmoja rakentamassa: Tyyliopas kauhun, scifin ja fantasian kirjoittamiseen

@ Markku Soikkeli
Maailmoja rakentamassa: Tyyliopas kauhun, scifin ja fantasian kirjoittamiseen - Markku Soikkeli 6.66   3

Nidottu.

Maailmoja rakentamassa: tyyliopas kauhun, scifin ja fantasian kirjoittamiseen on ensimmäinen kotimainen harrastajakirjoittajille tarkoitettu opas, joka keskittyy näiden kolmen lajityypin erityispiirteisiin.

Oppaan lukuisat harjoitukset auttavat kirjoittajaa terästämään tyyliään ja kokeilemaan vaihtoehtoisia näkökulmia uusien maailmojen luomiseksi.

Kirja julkaistu syyskuu 2020 (Oppian)
Tietoja muokattu maaliskuu 9, 2021
Surupukki: Ruotsalaisia tieteistarinoita 8.00   5
Tieteiskirjallisuuden käsikirja 7.60   5
Läpinäkyvä kuolema 5.42   7

huhtikuu 7, 2023

Harrastajakirjoittajalle suunnattu opas, joka keskittyy näiden spefin kolmen lajityypin piirteisiin. Opas sisältää paljon lukusuosituksia, kirjoitusharjoituksia ja kirjoittajansa mielipiteitä totuuksia esitettyinä. Teoriaosuudet eivät olekaan tässä kirjassa minua koukuttaneet osiot, mutta kirjoitusharjoituksista innostuin. Ne ovat monipuolisia niin aiheiltaan, kuin tyyleiltäänkin. Teoksesta huomaa, että kirjailija on ollut pitkään mukana kirjailijapiireissä. Ikävä kyllä välillä tämä näyttäytyy siten, että hän olisi kirjoittanut tämän kirjan vain päästäkseen pätemään laajalla tietovarannollaan aihepiiristä. Minua eniten innosti kirjan lopusta löytyvä osio, jossa häsitellään nuorille kirjoittamista.

Itkujänis
Itkujänis