Tähtien kosketus

Taru ja Tarmo Väyrynen
Julkaistu: 1997 (Tammi)
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Kannen kuva: Maarit Inbar. Sidottu.

Kymmenvuotias Miima-tyttö kaapataan ja kuljetetaan Autiomaahan. Tessi ystävineen lähtee pelastamaan häntä, mutta perillä he huomaavat, että Autiomaassa on puhjennut sota. Vallanhimoinen Rotaa uhkaa alistaa valtaansa kaikki Autiomaan klaanit ja hänen tarkoituksenaan on myöhemmin laajentaa valtansa myös Sirpiin ja Vuorimaahan. Vuorimaan kuningas Kareta kerää sotajoukon kukistamaan Rotaata. Maailmanrauhan pelastajaksi tarvitaan Tessi, joka on aina uskonut kaiken väkivallan kieltävään jumalaan Kooraan. Tessin kanta on vankkumaton: edelleenkään hän ei usko ihmisen oikeuteen käyttää asetta toista ihmistä vastaan. Tessi itse kohtaa kuitenkin väkivaltaisen kuoleman pysäyttäessään Rotaan voittokulkua.

Maailman valtiaaksi on nousemassa Metallin jumala, jonka mahtava papisto liikuttelee omaisuuksia, rahoittaa sodat ja tuottaa aseet. Silti toivo paremmasta jää elämään, niin myös usko siihen, että Kooran opettama ihmisten välinen rakkaus lopulta toteutuu.

Tähtien kosketus on Vuorileijonan varjo -nimisen trilogian päätösosa. Sarjan edelliset osat ovat nimeltään Kuuman tuulen aika ja Kuningastie.

(muokattu 17.04.2017)

Kirjasarja: Vuorileijonan varjo
Vuorileijonan varjo -sarjan uudet painokset ja ilmaiset e-kirjat
Taru Väyrynen 152 päivää sitten
Aloita uusi keskustelu tästä kirjasta | Näytä kaikki keskustelut

AnachéVarjo ja riipus (Grishaversumi, #1)Korkea puoliso (Kuparisaari, #2)Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Maresin voima (Punaisen luostarin kronikoita, #3)
make juu, MARGO, Niahm
Uusin jäsen: make juu