Kaaoksen planeetta (Jeditehtävä, #1)

Kaaoksen planeetta

Jude Watson
Julkaistu: 2003 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Way of the Apprentice
Tyylit: scifiavaruusooppera, nuoret
Avainsanat: star wars

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Ilkka Äärelä. Päällys: David Mattingly ja Alicia Buelow. Nidottu.

OBI-WAN KENOBI JA ANAKIN SKYWALKER.
MESTARI JA OPPILAS.
KOHTALON VALITSEMAT, TUOMITUT EROAMAAN.

Anakin Skywalker käyttää 14-vuotiaana Voimaa tottuneesti. Hän on taitava valomiekan käyttäjä ja lentäjä. Vaikka Anakinissa on aineksia jedimestariksi, hänellä on vielä paljon opittavaa.

Myrkkyonnettomuuden uhkaamalla planeetalla Anakin joutuu eroon opettajastaan Obi-Wan Kenobista. Hän on saanut mestariltaan tehtäväkseen suojella yhdessä kolmen muun jedioppilaan kanssa Tacton kaupunkivaltiota ryöstelijöitä ja taisteludroideja vastaan. Anakinin on vaikea taipua toisen jedioppilaan komentoon. Hän luottaa vaistoihinsa, mutta vievätkö ne oikeaan suuntaan?

(muokattu 24.08.2017)

Uusi toivo: Prinsessa, lurjus ja maalaispoikaViillot (Viillot, #1)Valheellinen rauha (Jeditehtävä, #9)Kohtalot (Viillot, #2)Ratkaisun hetki (Jeditehtävä, #10)

Soturiorava avatar
4.5
Todella hyvä Star Wars kirja. Tykkäsin tästä todella paljon. Tämä oli ensimmäinen Star Wars kirja minkä luin, siksi ehkä pidin tästä niin paljon, mutta joku joka on lukenut näitä liikaa ei välttämättä pidä tästä. 4,5 tähteä annoin siksi, että tästä puuttui jotain eikä yltänyt siksi viiteen tähteen.
punnort
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson