Suuri tulva - Timothy Findley6.00

Alkuteos ilmestynyt 1984. Suomentanut Hanno Vammelvuo. Runot suomentanut Alice Martin. 2. laitos: Koko Kansan Kirjakerho, 1986. Sidottu, kansipaperi.

Tämä on kertomus Suuresta Tulvasta ja ensimmäisestä kerrasta jolloin maailma loppui. Se on kertomus niistä, jotka menivät arkkiin ja niistä jotka jätettiin ulkopuolelle. Se on myös kertomus jaetusta perheestä: Nooasta, tyrannimaisesta patriarkasta ja Jumalan taikurista, hänen pojastaan ja heidän vaimoistaan – Jaafetista ja valittavasta pikkuvaimosta Emmasta, Seem-härästä ja Hannah-eloonjäävästä, keksijä-Haamista ja arvoitukselliseta Lucysta.

Ja ennenkaikkea se on kertomus Nooan vaimosta, rouva Noyesista, joka epätoivoisesti yrittää pelastaa vanhan maailman ja elämän, ja Motyylista, sokeasta kissasta, joka näkee kaiken.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: 1986
Muokattu: kesäkuu 26, 2009

Kirja-arvioita

8/10 |
kesäkuu 19, 2016
Onhan tästä jo kauan kun luin tämän, mutta ehkäpä on jo aika tarttua tähän uudelleen. Sen verran muistan, että Suuri Tulva yllätti ja herätti kaikki mahdolliset tunnetilat. Varsinkin vihaisuutta. En oikein osannut varautua mihin olin ...