Kiviovet (työnimi) (Kuninkaansurmaajan kronikka, #3)Kiviovet (työnimi) (Kuninkaansurmaajan kronikka, #3)
Patrick Rothfuss

Julkaistaan: 2022
Tyylit: fantasia > korkea fantasia

Odotetuin fantasiakirja?

Lähettänyt 2 vuotta sitten :: Darkki
Darkki avatar
Patrick Rothfussin kirja The Doors of Stone (suom. työnimenä Kiviovet) on jo kolmatta vuotta peräkkäin odotetuin fantasiakirja englanninkielisellä sivustollamme. Kirjan tietoja haetaan päivittäin jopa yli tuhat kertaa ja pakko myöntää etten ihmettele. Kysyinen kirja on myös itselläni ollut se odotetuin teos usean vuoden ajan ja seuraan Rothfussin päivityksiä toivoen, että julkaisupäivä vihdoin ilmoitettaisiin :)

Odottaako joku muukin täällä tätä kirjaa kuin kuuta nousevaa vai onko mielessäsi jokin muu kirja, joka ansaitsisi odotetuimman fantasiakirjan tittelin? :)
(luettu 708 kertaa)
Vastaa
PercyJacksonfani 2 vuotta sitten
Minä!!!!! Minä odotan!!!! Ehdottomasti odotetuin kirja minun mielestäni!!!!
Darkki 2 vuotta sitten
No nyt löytyi todellinen Percy... eiku Patrick fani :D

Mut jos vakavissaan puhutaan, niin George R. R. Martinin The Winds of Winter olisi varmaan odotetuin kirja ilman Game of Thrones tv-sarjaa, mutta monelta mennyt jo hieman usko kirjojen julkaisuun ja odottavat tv-sarjan viimeistä tuotantokauden alkua ensivuoden huhtikuussa. Jälkeenpäin julkaistut kirjat ovat sitten kiva lisä, mutta eivät aiheuta enää niin suurta hypetystä kirjojen ympärille, koska juonenkäänteet ovat jo sitten spoilattu. Myyntimenestys Martinin tuleville kirjoille on kuitenkin taattu, varsinkin tv-sarjan myötä :)
Taru Väyrynen 1 vuosi sitten
Tunnustan, että odotan edelleen The Winds of Winteriä, vaikka minunkin uskoni sen ilmestymiseen on jo alkanut hiipua. TV-sarja meni niin erilaisille urille, että GRRM ei voi ihan niitä kulkea, ja toivon hänen saavan esiin jotain parempaa. Jos siis hän yleensä enää saa kirjaa tehtyä.
Jaakko 1 vuosi sitten
Satuin lukemaan internetin ihmemaailmasta, että Scott Lynch olisi luovuttanut jo vähän aikaa sitten Thorn of Emberlainin valmiin kässärin kustantajalleen ja kirja olisi tulossa ensi vuonna. Sitä odotan ehdottomasti. Toinen odottamani kirja on Joe Abercrombien A little bit hatred (toivottavasti muistin nimen ulkomuistista oikein). Molemmat kirjailijat ovat vaikuttaneet omaan näkemykseeni ja tapaani kirjoitaa fantasiaa.
KiLLPaTRiCK 14 päivää sitten
Tämä on minulla se odotetuin. Sitten tuleekin kiire lukea aikaisemmat osat uudestaan. Eihän sitä muuten ole enää yhtään kärryillä aikaisemmista tapahtumista. Pitäisiköhän nyt vuorostaan lukea englanniksi? Saiskohan ne helposti jostain jonain isoina pehmyt kantisina halvalla? Kun en enää jaksa odotella vuosi tolkulla suomennosta, vaan enkulla mennään päätösosa heti kun vaan ilmestyy.
Darkki 14 päivää sitten
Adlibriksen kautta löytyy englanniksi pehmytkantisena 11,90€ hintaan eka kirja. Itse ostin nämä kans aikoinaan tuolta englanniksi juuri pehmytkantisina. Teksti on hyvin helppolukuista näiden kirjojen osalta englanniksi - suosittelen :)

Omat kirjat on nyt tullut luettua pariin kertaan läpi tässä odotellessa kolmatta kirjaa ja joutuu varmasti vielä kerran lukemaan juuri ennen kolmannen kirjan ilmestymistä.

Jukuke, Matti, Kuunliekki
Uusin jäsen: Matti