Tomupoika (Loukkupoika, #2)Tomupoika (Loukkupoika, #2)
Nonna Wasiljeff

Julkaistu: syyskuu 24, 2019
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: kotimainen

Julkaisun lykkääntyminen

Lähettänyt 273 päivää sitten :: Rinja
Rinja avatar
Mitähän kävi, kun Tomupoika ei ilmestykään helmikuussa vaan uusi odotettu ilmestymisaika on vasta kesäkuussa? Viime aikoina tässä on päätynyt vähän varpailleen kotimaisten fantasiakirjojen kanssa, kun esim. Tammi teilasi Tarkiaisen "Pure mua" -kirjan jatko-osan huonoon myyntiin vedoten (vaikka se on minun nähdäkseni saanut ainakin spefikentällä valtavasti näkyvyyttä), joten ehdin jo säikähtää tämänkin olevan peruuntunut. Toivottavasti viivästyksessä ei ole mistään vastaavasta säädöstä kyse.
(luettu 706 kertaa)
Vastaa
Nafisan 268 päivää sitten
Wasiljeff toteaa virallisella Facebook-sivullaan helmikuun alussa: "Monessa paikassa näkyy, että Tomupojan julkaisu olisi helmikuussa. Valitettavasti ei ole. Kässäri on edelleen minulla ja siihen tuli viimehetken muutoksia. Aikaisemmin muutama kohta vähän hölskyi, mutta nyt tuntuu siltä, että palaset alkavat olla kohdillaan. Kun pintapuoliseen editointiin menee kolme päivää, ollaan hyvällä mallilla!" Eli pitäisi olla tulossa, kunhan saavat hiottua. Itsekin odotan mielenkiinnolla jatkoa.

Tarkiaisen kirjan luin lokakuussa ja harmittelin kovasti, että ei tule jatkoa. Pidin nimittäin paljon enemmän kuin ennakkoon ajattelin. Puolisollekin kerroin asiasta ihmetellen, sillä olin niin ikään nähnyt teoksesta paljon positiivisia kommentteja.
Rinja 267 päivää sitten
Kiitos tiedosta, hyvä kuulla että tulossa on! Pitäisi selkeästi seurata kirjailijoita enemmän itse ja suoraan niin tarvitsisi arvailla vähemmän :) Loukkupoika oli minusta täysin kansainvälistä tasoa, joten odotan jatko-osalta paljon.
Nafisan 258 päivää sitten
Kirjoitinpa minäkin Loukkupojasta blogissani, että on kansainvälistä tasoa. Olisi kyllä aivan pätevää käännösmarkkinoille.
NoctilucA 266 päivää sitten
Missä on ollut tieto, ettei Pure mua saa jatkoa? Olipa masentavaa. *Niisk*
Rinja 265 päivää sitten
Sen olen minä puolestani kuullut ihan kirjailijalta. Hän oli tekemässä jatkoa, mutta sitten Tammi ilmoittikin että ei aio jatkaa sopimusta, joten jatko on tällä hetkellä jäissä. Sitä on kuitenkin kirjoitettu jo ilmeisesti pitkälle. Nyt kirjailija on kuulemma innostunut jostakin toisesta kirjaprojektista, joka ehkä ilmestyy sitten joltain toiselta kustantajalta, mutta ei hän Pure muan jatko-osaakaan tiettävästi ole vielä täysin hyljännyt :) Se ei vain ole tulossa mitenkään pian, eikä ole hajua, mitä kautta se voisi tulla.
NoctilucA 262 päivää sitten
Kurjaa! Pure mua oli yksi parhaista kirjoista viime vuonna. Oikeastaan yksi parhaista viiteen vuoteen!
Nafisan 258 päivää sitten
Minullekin kirjailija laittoi tiedon jatkon kohtalosta sähköpostilla. Harmittelin asiaa hänelle kovasti ja kommentoin pitäneeni kirjasta suuresti sekä kuinka olin kuullut vain hyvää siitä. Oli minulle yksi viime vuoden parhaista kotimaisista uutuuksista Maarit Verrosen Hiljaiset joet ja Johanna Sinisalon Renaten tarinan kanssa. Mutta kiva kuulla, että on edelleen kirjoittamassa niin jatkoa kuin jotain muutakin. Sitä odotellessa.
Nafisan 131 päivää sitten
Tänään saamani tiedon mukaan kirjan julkaisupäivä siirtyy taas ja on nyt 16.9. Harmillista tällanen siirtyileminen, mutta jospa se takaisi, että kirja on sitten ajatuksen kanssa kirjoitettu ja kustannustoimitettu. Onneksi on paljon muitakin uutuuksia lukupinossa. Syyskuussa on kyllä luvassa ihan kauhea määrä luettavaa...

Roy, Annav
Uusin jäsen: ArunaK