Ajan sankari (Usvasyntyinen, #3)Ajan sankari (Usvasyntyinen, #3)
Brandon Sanderson

Julkaistu: joulukuu 14, 2018
Tyylit: fantasia > korkea fantasia

Pohdintaa kirjan loppuratkaisusta

Lähettänyt 32 päivää sitten :: Darkki
Darkki avatar
Ajan sankari päättää Usvasyntyinen (Mistborn) -trilogian.
Mitä mieltä olette, saiko kirja ja myös trilogian päätösosa arvoisensa loppuratkaisun?

*** Ja niille jotka eivät ole vielä kirjaa lukeneet, älkää lukeko tästä eteenpäin juonipaljastuksia :) ***
(luettu 64 kertaa)
Vastaa
Darkki 32 päivää sitten
Itselläni oli ehkä aavistuksen ristiriitaiset fiilikset kirjan lopusta. Pidin kovasti trilogiasta ja sarjan juoni tempaisi mukaansa. Lordihallitsija (josta tuli hieman Sauron mieleen), oli vahvasti läsnä trilogiassa. Lordihallitsijan lähtö jätti jonkinlaisen aukon ja kirjan juoni viimeisessä osassa ei mielestäni ollut enää ihan niin vahvaa, mennen loppua kohden hieman kompuroiden kohti loppuratkaisua. Loppuratkaisu oli kuitenkin eeppinen ja jälkeenpäin voi todeta, että trilogia sai arvoisensa lopetuksen :)

Sääli, että kirjasarja loppui tähän, sillä olisin mielelläni lukenut lisää kirjan hahmoista ... ja vaikka Brandon jatkaakin neliosaista Mistborn: Wax & Wayne -sarjaa, joka sijoittuu samaan maailmaan, niin tapahtumat ovat noin 300 vuotta tämän kirjan jälkeen. Suosittelen kuitenkin tutustumaan jatkosarjaan ja toivottavasti Jalava tulee tämän myös suomentamaan :) Jatkosarja on mielestäni yhtä hyvä tähän trilogiaan verrattuna ja Brandonilla pysyy hyvin punainen lanka käsissä vieden maailman (sekä Cosmere-maailmankaikkeuden) tapahtumia eteenpäin.
(muokattu 22 päivää sitten)
Vastaa | Tykkää

Aiheeseen liittyviä muita keskusteluja

Kirjasarja: Usvasyntyinen
Jatkaako Jalava kirjojen suomentamista?
Darkki 34 päivää sitten
| 1 kommentti (Darkki 30 päivää sitten)
Brandon SandersonKirjailija: Brandon Sanderson
Cosmere-maailmankaikkeus