Kirja-arvio: Jali ja suklaatehdas

Kirjoittanut Platypus - 4.0

Mielikuvitusta riittää, se on varmaa! Täytyy vain ihmetellä, mistä Dahl on saanut ideansa kaikkiin herkkuihin, joista lukiessa tulee äkillinen hinku karkkikauppaan (vain pettyäkseen tavanomaisista tosielämän karkeista). Voi, kunpa saisi palasen Vonkan Erikoismureaa Kuohukermaista Herkkusuklaata! Kirja kertoo hyvin opettavasti, kuinka tietynlainen kasvatus vaikuttaa lapseen. Itse asiassa tämä kirja antaa opetuksen pikemminkin vanhemmille, jotka käyttävät vääriä kasvatuskeinoja! Omasta mielestäni Roald Dahlin kirjoihin kuuluu Quentin Blaken kuvitus, joten suosittelen kokeilemaan Sulo ja suklaatehdas -kirjaa!

Tietoa kirjasta :: Jali ja suklaatehdas

Roald Dahl Julkaistu: 1971
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1964.

1. laitos: Jali ja suklaatehdas. Otava, 1971. Suomentanut Aila Nissinen. Kuvittanut Faith Jacques. Sidottu.
2. laitos: Sulo ja suklaatehdas. Otava, 1998. Aila Nissisen suomennoksen uuteen laitokseen muokannut Nina Pitkänen. Kuvittanut Quentin Blake. Tässä laitoksessa ensimmäistä kertaa esiintyvät tekstikappaleet sivuilla 53 ja 54. Sidottu.
3. laitos: Jali ja suklaatehdas. Otava, 2005. Aila Nissisen suomennoksen ... (lisää)

MörkövahtiTaikamajakat (Tuikkulahden tarinat, #1)Kissa nimeltä KentTakeshitan kintereillä (Takeshitan kintereillä, #1)Hullut häät (Lohikäärmeakatemia, #4)
Sj, Lyyskis
Uusin jäsen: Anders Vacklin