Kirja-arvio: Unohdetut jumalat

Kirjoittanut Danju - 4.0

Neil Gaiman on yksi omista suosikkikirjailijoistani. Pidän kovasti hänen tyylistään kirjoittaa ja siitä miten hän sekoittaa tarinoissaan jotain tuttua ja jotain mystistä keskenään. Kuten hän tekee myös Unohdetuissa Jumalissa. Jos olet aiemmin lukenut Gaimanin kirjoja niin kuvaavaa on sanoa, että kirja jatkaa samaa tuttua gaimanmaista linjaa. Tosin välillä Unohdettujen jumalien teksti ja koko tarinakin muuttuu hieman vaikea soutuiseksi, mutta ihan kunnialla kirjailija seilaa näiden suvantokohtienkin ylitse. Suosittelen kaikille mytologioista ja muinaisista jumalista pitäville.

Tietoa kirjasta :: Unohdetut jumalat

Neil Gaiman Julkaistu: 2002
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia
Avainsanat: bram stoker -palkinto, hugo-palkinto, locus-palkinto, nebula-palkinto, tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Mika Kivimäki. Kannen kuva: Kamil Vojnar. Sidottu, kansipaperi.

Hugo-palkinto 2002, Nebula-palkinto 2002, Bram Stoker -palkinto 2001, Locus-palkinto (paras fantasiaromaani) 2002. World Fantasy -palkintoehdokas 2002, Mythopoeic-palkintoehdokas 2002, British Fantasy -palkintoehdokas 2002, BSFA-palkintoehdokas 2002.

Mytologiaa, modernia fantasiaa ja nykypäivän populaarikulttuuria.

"Jumalia, jotka on unohdettu ... (lisää)

Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)Kapteeni Kuolio ja Hervannan hiisiTuli (Engelsfors-trilogia, #2)Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Valkea liekki (Näkymätön piiri, #1)
Janski_hah, Eija
Uusin jäsen: Jeesuskello_