Spiderwickin kronikat 1–5 - Tony DiTerlizzi8

Kirja-arvio :: Spiderwickin kronikat 1–5

Kirjoittanut KirjojenAhmija

Kirjat olivat jännittäviä sekä erityisen hyviä. Kirja kertookaksoisveljistä ja heidän isosiskostaan. Yhdessä he kohtaavat vaikeudet. Runoja ja arvoituksia luvassa. Mitä tarkoittaa riimi: Kielletty kirja-äkkiä sulje, hyllyyn laita-pois jo kulje! ? Kirjoissa 1-5 se selviää, niin kuin paljon ,paljon muutakin. Suosittelen kirjaa kaikille, jotka pitävät salaisuuksista, salahuoneista sekä keijuista ja muista satuolennoista.Oma arvosanani kirjoille on kolmesta neljään tähteä.

Spiderwickin kronikat 1–5

Yhteisnide elokuvakannella. Suomentanut Ulla Lempinen. Sidottu.

Kielletty kirja – äkkiä sulje,
hyllyyn laita – pois jo kulje!

Kaksoisveljet Jared ja Simon Grace muuttavat yhdessä äitinsä ja isosiskonsa Malloryn kanssa eriskummalliseen Spiderwickin eli Lukkivyöryn kartanoon. Kukaan heistä ei vain voi aavistaakaan, millaisia salaisuuksia taloon kätkeytyy.

Oudot tapahtumat johdattavat Jaredin tutkimaan taloa tarkemmin. Kokonainen salattu maailma avautuu, kun lapset saavat käsiinsä kirjan nimeltä Arthur Spiderwickin luonto-opas – ihmeellinen maailma ympärillämme.

Merkilliset olennot keijuista ja haltijoista lohikäärmeisiin, peikkoihin ja jättiläisiin ovat totta, mutta vain harvoilla on tilaisuus nähdä niitä. Kun Gracen sisarukset astuvat syvemmälle niiden outoon elämään, näkymätön vaara muuttuu yhtäkkiä todelliseksi...

Tähän kirjaan on koottu Spiderwickin kronikoiden viisi ensimmäistä osaa, joihin perustuu myös samanniminen elokuva.