Kirja-arvio: Human legenda

Kirjoittanut Jackalbury - 2.0

Richard Knaakin kannattaisi vain pysytellä minotauriensa parissa. Human legenda oli, kuten Camaro sanoikin, pettymys. Odotin jotakin enemmän kuin Jean Rabea muistuttaa stereotypioita ja kliseitä pursuavaa tarinaa, jossa Magius ja moni muukin hahmo pilattiin siitä miksi Weis ja Hickman olivat heidät luoneet. Hopealohikäärmeen ja Magiuksen motivaatiot jäivät olemattomiin, ja suurin pettymys oli Magiuksen vähäinen rooli. Margaret Weis & Trayc Hickman olisivat kirjoittaneet paljon paremmin kuin Knaak. Minotauri Kazia tuotiin enemmän esille kuin niissä sirpaleissa tarinasta joita löytyy muista Dragonlance-kirjoista. Pettymys ja surkea, Raben tasoa oleva kirja. Humankin oli ällöttävä "minä olen hyvä, rehti, sankarillinen, epäitsekäs jne"-tyyppi. Taas yksi surkea Dragonlance-kirja. Arvosana: 6.

Tietoa kirjasta :: Human legenda

Richard A. Knaak Julkaistu: kesäkuu 21, 2006
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dragonlance, dungeons & dragons, lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 1988. Suomentanut Sari Kare. Nidottu.

Myyttisen Peitsen sankarin, Solamnian ritari Human tarina

Human mystinen alkuperä, rakkaus hopeiseen lohikäärmeeseen, legendaaristen lohikäärmepeitsien löytyminen ja käyttäminen taistelussa Paladinen puolesta Mustan kuningattaren pimeitä voimia vastaan.

Petturuus Solamnian ritarien joukossa, karskin minotaurisoturi Kazin pelastaminen jättien kynsistä.

Kevätaamun lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #3)Kääpiökuilujen lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #1)Syyshämärän lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #1)Tiimalasivelhon lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #3)Talviyön lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #2)
Uusin jäsen: Aada