Kirja-arvio: Paha saapuu portin taa

Kirjoittanut Jussi - 4.5

Tämä on ensimmäinen Bradburylta lukemani kirja. Se teki vaikutuksen: Paha saapuu portin taa oli odottamaani parempi. Kauhukirjallisuutena teos ei oikein toimi, sillä siitä ei löydy erityisen pelottavia kohtauksia. Mutta fantasianystävillä ei pitäisi olla valittamista. Tapahtumapaikka, amerikkalainen pikkukaupunki, tuodaan hienosti eloon. Kirja etenee intensiivistä vauhtia, eikä minun tehnyt mieli keskeyttää lukemista. Romaani on syvällinen, kirjoitustyyliltään upea ja tunnelmaltaan vahva. Päähenkilöt ovat myös onnistuneita. Suosittelen kokeilemaan – en ihmettele yhtään sitä, että Paha saapuu portin taa on saanut klassikkostatuksen.

Tietoa kirjasta :: Paha saapuu portin taa

Ray Bradbury Julkaistu: 1964
Tyylit: fantasia, kauhu
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1962.

Horror Writer Association's Top 40 Horror Book of All Time.

1. laitos: Painajainen. Tajo, 1964. Nykyromaaneja 2. Suomentanut Jertta Roos. Päällys: tuntematon.
2. laitos: Paha saapuu portin taa. Nostromo, 1990. Suomentanut Jertta Roos. Päällys: Sini Lappalainen (kuva) ja Juha Mustanoja (suunnittelu). Nidottu.

Toisen laitoksen nimi on Matti Rossin suomennos teoksen ... (lisää)

Hautausmaan kauhu ja muita kertomuksia (H. P. Lovecraftin kootut teokset, #4)Kipinä tuhkasta: Nuorten novellitimanttejaFriikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Maailmanlopun kirjasto ja muita tuomiopäivän tarinoitaYön Kaspar
Jussi, Orduuka, HourglassEyes
Uusin jäsen: netta frilander