Kirja-arvio: Mariel, taistelija

Kirjoittanut Mist - 5.0

Mariel taistelija on valloittava kertomus siitä miten tytöistä voi tulla aivan yhtä suuria sankareita kuin pojistakin. Juoni on pitkälti klassinen. On hyvä joka haluaa voittaa pahan ja lopulta voittaakin. Nuori hiirityttö lähtee ystäviensä saattamana merelle etsimään isäänsä jonka pelätty Laivarottien kuningas, Gabool hurjapää on ottanut vangikseen. Lopulta Mariel onnistuu ystäviensä ja isänsä avustuksella peittoamaan laivarotat ja kirjalla on onnellinen loppu. Pidin kirjasta enemmän kuin monesta muusta saman kaltaisesta, sillä Jacquesin hahmot ovat niin aidon tuntuisia, vaikka ovatkin eläimiä. Suosittelen kaikille jotka pitävät Jacquesin muista kirjoista.

Tietoa kirjasta :: Mariel, taistelija

Brian Jacques Julkaistu: 2000
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 1991. Suomentanut Mika Kivimäki. Etukannen piirros: John Barber. Otavan fantasiaromaani. Sidottu.

Merten valtiaan, merirosvokuningas Gabool Hurjapään raivo on talttumaton! Säästyykö viattominkaan hänen julmilta oikuiltaan?

Hiirineito Mariel ajautuu tiedottomana maihin meren tyrskyistä lähellä Redwallin luostaria. Vähitellen hän muistaa olleensa ... (lisää)

Autio kaupunki (Selviytyjät, #1)Yllättävä vihollinen (Selviytyjät, #2)Viimeinen toivo (Soturikissat: Tähtien enne, #6)Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut, #3)Tähtien henget (Etsijät, #6)
Darkki, Fievre, Desdenova
Uusin jäsen: jouko Salonen