Sarja ei alkanut hyvin, mutta paranee luettavaksi viihteeksi myöhemmin. Lohikäärmeen lunnaat saa taas kertojakseen Davidin. Hänestä pidän vähiten siinä nelikossa, mutta kun tarina siirtyi takaisin hänen kerrottavakseen, häntä alkoi taas ymmärtää paremmin. Hänen sankariasenteensa on kuitenkin outoa. Tällä kertaa teksti oli helpommin luettavaa ja omasta mielestäni selkeämpää. Töksähtävät, yksisanaiset lauseet vähentyivät, tai ainakaan en niitä itse huomannut. Lyhyesti sanottuna, ihan mukavaa, viihdyttävää nuorille suunnattua pikkuluettavaa, jos vaan avoimin mielin jaksaa jatkaa sarjan lukemista.

Tietoa kirjasta :: Lohikäärmeen lunnaat

K. A. Applegate Julkaistu: 2002
Avainsanat: keijut, lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Marianna Leikomaa. Päällys: Karen Hudson ja Greg Spalenka. Nidottu.

Paikka jota ei pitäisi olla olemassa.
Mutta on silti.
Olentoja joita ei voi olla.
Mutta on silti.
Paikka jossa kaikki unet ja painajaiset ovat hyvin todellisia –
ja usein tappavia.
Tervetuloa maailmaan nimeltä…
EVERWORLD.

Davidin, Christopherin, Aprilin ja Jalilin seikkailut Everworldissä käynnistyvät aina ... (lisää)

Keltahampaan salaisuus (Soturikissat-erikoisseikkailut, #5)Varjelija (The Body Jumper, #3)Näkemisen lahja (Läntisen rannan aikakirjat, #1)Talventakoja (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #4)Biggles Tiibetissä
emski
Uusin jäsen: Anni