Tämän kirjan idea on erittäin hyvä, mutta juoni voisi olla parempi. Kuvat ovat hyvin piirrettyjä ja on hyvä, että ne jatkavat tarinaa eivätkä vain täydennä sitä. Tekstiä voisi tosin olla hieman enemmän ja se voisi olla kuvailevampaa. Kirjan juoni ja tapahtumat ovat kuitenkin siinä mielessä hyviä, että ne ovat melko ennalta-arvaamattomia. Kirjan henkilöt jäävät hieman taka-alalle. Ulkonäköä ei tietenkään kuvailla, sillä se näkyy kuvista, mutta silti olisin toivonut kirjailijan keskittyvät hieman enemmän myös henkilöihin. Nyt heidän tunteensa jäivät erittäin pinnallisiksi, eikä henkilöihin oikeen päässyt sisälle. Kirja on selkeästi suunnattu hieman nuoremmille lukijoille. Se on erittäin nopealukuinen, ja kuvat tarjoavat mukavaa aivojumppaa tekstin lomassa. Erittäin paljon pidin siitä, että faktaa ja fiktiota on sekoitettu. Kirjan loppu taasen kävi vähän töksähtäen, aivan kuin kirjailijalla olisi kiire saada se loppuun. Kaiken kaikkiaan kirjaa voisi suositella lukijoille, jotka haluavat jotain erilaista, mutta joita ei kuitenkaan haittaa tekstin pienet viat.

Tietoa kirjasta :: Hugo Cabret: Kuvaromaani

Brian Selznick Julkaistu: syyskuu 2008
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu.

Caldecott Medal -palkinto.

Kirja jossa kaksi kolmasosaa tarinasta on kerrottu kuvin, yksi kolmasosa sanoin.

Brian Selznickin Hugo Cabret on aivan uudenlainen romaani, kirja jossa kaksi kolmasosaa tarinasta on kerrottu kuvin, yksi kolmasosa sanoin. Teksti ei siis ... (lisää)

Taivasklaanin kohtalo (Soturikissat-erikoisseikkailut, #2)Lasipalatsi (Throne of Glass, #1)Vastavirta (Veden alla, #2)Jään valtakunta (Noitien taistelu, #2)Vaiennut oraakkeli (Apollon, #1)
Uusin jäsen: Piia